رییس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر خبر داد:

مادر ۲۴ ساله خرمشهری دومین نوزاد سنگین وزن کشور را طبیعی زایمان کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۲۰:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۰۸۰
مادر ۲۴ ساله خرمشهری دومین نوزاد سنگین وزن کشور را طبیعی زایمان کرد
رییس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر گفت: مادر ۲۴ ساله خرمشهری توانست در یک زایمان طبیعی دومین نوزاد سنگین وزن کشور را به دنیا بیاورد.

دکتر آرش نقدی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از خرمشهر ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نوزاد خرمشهری با وزن ۵ کیلو و ۷۳۰ گرم در بلوک زایمان این بیمارستان، با تلاش متخصص زنان و زایمان و دو نفر از کارشناسان مجرب مامایی به روش طبیعی به دنیا آمد.

او گفت: نوزاد پسر به دنیا آمده، چهارمین فرزند مادر جوان ۲۴ ساله خرمشهری است که به صورت طبیعی پا به جهان نهاده است. این در صورتی است که سه فرزند قبلی این مادر در حین زایمان وزن طبیعی داشته‌اند. خوشبختانه مادر و فرزند یاد شده با حال مساعد یک روز پس از زایمان از بیمارستان مرخص شدند.

رییس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر افزود: با توجه به اینکه زایمان طبیعی یکی از شاخص‌های وزارت بهداشت بوده، سیاست‌های این مرکز نیز در راستای توصیه مادران به انجام زایمان طبیعی، به روش‌های متداول بوده است.

نقدی در پایان بیان کرد: مادران باردار، طی دوران بارداری در کلاس‌هایی که توسط کارشناسان مامایی در این مرکز اداره می‌شود، شرکت کرده و با روش‌های علمی مراقبت دوران بارداری آشنا می‌شوند که این آگاهی به آنها در پذیرش و انجام زایمان طبیعی بسیار کمک می‌کند،  در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا ویروس و لزوم حفظ سلامتی مادران، این کلاس‌ها به صورت مجازی توسط کارشناس مادران برگزار می شود.

لازم به ذکر است که مقام اول سنگین وزنی را نوزاد یزدی با وزن ۵ کیلو و ۸۰۰ گرم که در سال ۹۸ به صورت سزارین متولد شده، به خود اختصاص داده بود و این نوزاد خرمشهری با ۷۰ گرم کمتر اما با زایمان طبیعی دومین نوزاد سنگین وزن ایرانی لقب گرفت.

 

نظر شما