در بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان آمده است؛

آزادسازی سوسنگرد ثابت کرد که جنگ را اراده ها رقم می زنند نه تانک ها و ادوات نظامی

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۸۰۲۸
آزادسازی سوسنگرد ثابت کرد که جنگ را اراده ها رقم می زنند نه تانک ها و ادوات نظامی
روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان در بیانیه ایی به مناسبت ۲۶ آبان ماه سالروز آزاد سازی سوسنگرد نوشت: شکست حصر سوسنگرد تنها آزادسازی یک شهر و منطقه نبود بلکه پیروزی اراده ملتی بود که در مقابل هجوم تانک ها ایستادند تا بگویند جنگ را اعتقادات و باورها رقم می زنند نه تانک ها و ادوات نظامی.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، روابط عمومی و تبلیغات اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به مناسبت گرامیداشت ۲۶ آبان"سالروز حماسه آزادسازی شهر سوسنگرد" بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شکست حصر سوسنگرد تنها آزادسازی یک شهر و منطقه نبود بلکه پیروزی اراده ملتی بود که در مقابل هجوم تانک ها ایستادند تا بگویند جنگ را اعتقادات و باورها رقم می زنند نه تانک ها و ادوات نظامی.

رژیم بعث عراق و البته گواهان تاریخ هرگز مقاومت عشایر عرب خوزستان و تدابیر فرماندهان نظامی ایران در نبرد سوسنگرد را فراموش نمی کنند.

سوسنگرد نماد و مظهر مقاومت مردان و زنانی است که خانه های شان را ترک نکردند تا به دنیا نشان دهند که هیچ سرزمین مقدس و شهید داده ای را نمی توان به زور تصاحب کرد.  

مردم سوسنگرد و البته اسطوره ای به نام"چمران" نشان دادند و ثابت کردند، سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست و امام همین مردم چه شناخت عمیقی از اراده ها داشت که فرمود: "بایست سوسنگرد تا فردا آزاد شود".

 ۶ مهرماه سال ۵۹، نیرو‌های عراقی شهر"سوسنگرد" را به اشغال خود در آوردند اما چهار روز بعد یعنی در ۱۰ مهر ماه، رزمندگانی از سپاه اهواز به فرماندهی شهید"علی غیور اصلی" این شهر را آزاد کردند.

نیروهای عراقی حملات مجدد خود را از ۱۷ مهرماه آغاز و در ۲۱ مهر ماه"بستان" را اشغال کرد و ۲۴ آبان‌ماه نیز"سوسنگرد" را از سه طرف محاصره کرده و وارد آن شدند اما ۲۰۰ رزمنده مدافع شهر با مقاومت خود مانع سقوط سوسنگرد شدند. دو روز بعد در یعنی ۲۶ آبان‌ ماه، رزمندگان ارتش، سپاه و ستاد جنگ‌های نامنظم"گروه شهید چمران" به کمک محاصره‌شدگان آمدند و بار دیگر شهر را برای همیشه آزاد کردند.

روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ضمن گرامیداشت این روز عزیز و تجدید عهد و پیمان با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و شهر سوسنگرد اعلام می دارد که به بهانه ویروس کرونا از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن این رخداد ارزشی دریغ نمی کند و در بستر رسانه و فضای مجازی تلاش خواهد کرد تا با تولید محتوای لازم نسل جوان کشور و خوزستان را از حماسه مردم سوسنگرد آگاه سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز