استاندار خوزستان خبر داد:

تکمیل بهسازی ۸ روستای بدون دهیار استان طی چند ماه آینده/آغاز برداشت چای قرمز در روستای گردشگری علوه کارون

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۴:۳۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۸۷۴۴
تکمیل بهسازی ۸ روستای بدون دهیار استان طی چند ماه آینده/آغاز برداشت چای قرمز در روستای گردشگری علوه کارون
استاندار خوزستان در بازدیدی از روستای علوه شهرستان کارون گفت: پروژه بازسازی و بهسازی هشت روستای بدون دهیار را که روستای علوه نیز از جمله آنها است را آغاز کردیم و امیدواریم ظرف چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه بیست و پنجم آبان ماه جاری در بازدید از روستای علوه شهرستان کارون با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت چای قرمز(چای ترش) اظهار کرد: این روستا همه ساله به دلیل جاذبه های طبیعی و بافت سنتی خاص خود میزبان تعداد بی شماری از گردشگران هموطن و همچنین گردشگران خارجی از کشور هایی نظیر فرانسه، نیجریه و … بوده است.

او گفت: اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم برداشت چای قرمز همچون سال های قبل ممکن نبود و به همین علت به همراه امام جمعه و فرماندار شهرستان کارون و سایر مسوولین منطقه برای انجام نمادین این مراسم و به منظور دلگرمی اهالی عزیز و گرانقدر این منطقه در روستا علوه حضور پیدا کردیم.

استاندار خوزستان افزود: امیدواریم که تا سال آینده و با نابودی بیماری کرونا بتوانیم شاهد برگزاری این جشن و مراسم بزرگ باشیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: این منطقه به دلیل فعالیت مستمر زنان و مردان در کنار هم و خدمات دهی به گردشگران، به روستایی بدون بی کار تبدیل شده بود و به عنوان یک روستای نمونه شناخته می شد.

شریعتی با اشاره به اجرای طرح بهسازی روستاهای بدون دهیار اضافه کرد: پروژه بازسازی و بهسازی هشت روستای بدون دهیار را که روستای علوه نیز از جمله آنها است را آغاز کردیم و امیدواریم ظرف چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

استاندار خوزستان در پایان افزود: در روستای علوه به دلیل دارا بودن وجهه کاملاً گردشگری قرار شد تا هزینه ای بیشتری برای بهسازی آن در نظر گرفته شود تا بتوان با مدیریت بحث فاضلاب این روستا شرایط بهداشتی و استاندارد های لازم را برای میزبانی گردشگرانی که از این منطقه بازدید می کنند، فراهم سازیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز