استاندار خوزستان بیان کرد:

افزایش سرانه مطالعه موجب کاهش التهابات اجتماعی می شود / لزوم بهره مندی از بستر شبکه شاد برای ترویج کتاب خوانی

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۱:۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۹۰۸۶
افزایش سرانه مطالعه موجب کاهش التهابات اجتماعی می شود / لزوم بهره مندی از بستر شبکه شاد برای ترویج کتاب خوانی
استاندار خوزستان گفت: هر چه سرانه مطالعه بالا رود از التهابات جامعه کاسته می شود و توسعه جامعه را رقم می زند و موجب گسترش آگاهی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اجتماعی استان که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: علاقه خانواده ها به امر کتاب خوانی موجب علاقه مندی نسل جدید به کتاب می شود و ما نیز باید خانواده ها را به حوزه کتاب خوانی ترغیب کنیم.

اوگفت: از معضلات جامعه ما عدم مطالعه کافی است و دستگاه ها لازم است این مساله را آسیب شناسی کنند تا ما در سیاستگذاری خود با اقدامات لازم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان افزود: هر چه سرانه مطالعه بالا رود از التهابات جامعه کاسته می شود و توسعه جامعه را رقم می زند و موجب گسترش آگاهی می شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در موضوع کرونا آن کشورهایی که داناتر هستند در کنترل، درمان، پیشگیری و تشخیص گام های سریع تر و موفق تری برداشتند و در ساخت دارو و واکسن توفیقات بیشتری کسب نمودند و این امر نشان می دهد اساس و زیربنای هستی بر محور دانایی است.

شریعتی اضافه کرد: در دانشگاه ها و حوزه های علمیه آن اساتیدی که اهل مطالعه بیشتر هستند کلاسشان شلوغ تر بوده و مراجعه به آنها بیشتر است چون دانشجو و طلبه مشاهده می کنند که درون تشنه اش را مطالعات و دانایی آن استاد سیراب می کند در عین حال برخی کلاس ها با استقبال کمتری مواجه می شود که اهمیت مطالعه و پژوهش را نشان می دهد.

او ادامه داد: هر چه بیشتر از حفظیات کاسته شود و به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم نشاط و شادابی و پویایی و دانش اندوزی بیشتر است در غیر این صورت رکود و ایستایی حاکم می شود و رونق و توجه و رجوع به خود را از دست می دهیم.

استاندار خوزستان افزود: با وجود همه داشته های خود مشاهده می کنیم کتاب گریزی در جامعه وجود دارد چون آنچنان که باید و شاید بر امر ترویج کتاب خوانی تلاش نکرده ایم.

نماینده عالی دولت دراستان تصریح کرد: از فرماندارانی که نقش بیشتری در ترویج کتاب خوانی داشتند همچون فرمانداران اندیمشک، گتوند، امیدیه و شوش قدردانی می کنم.

شریعتی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در شناسایی دانش آموزان مستعد و بی بضاعت نیز کمک و اقدام نماید، بیان کرد: حتما از بستر سامانه"شاد" برای ترویج کتاب و کتاب خوانی کمک گرفته شود. اداره کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش خوزستان حتما باید در این زمینه جلسات مشترکی داشته باشند و از این ظرفیت استفاده کند.

او با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد توسط شهرداری ها به کتابخانه های عمومی خوزستان، افزود: شهرداران باید به تعهدات خود در حوزه کتاب و کتاب خوانی عمل و سهم نیم درصد کتابخانه ها را پرداخت کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان این که آموزش و پرورش به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کمک کند، گفت: کتاب داران در قامت معرفی اندیشه و پل ارتباطی موثری در افزایش سرانه مطالعه در جامعه باشند.

استاندار خوزستان در پایان خطاب به آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حالا که بحث کرونا پیش آمده است سعی کنید فهم محوری و دانایی محوری ملاک باشد تا نمره محوری و محفوظات محوری، بیان کرد: باید تلاش شود که آموزش مجازی ارتباط فکری را به سمت سردی نبرد و بالندگی و روحیه نشاط دانش آموزان حفظ و تقویت شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما