با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی انجام می شود:

آغاز صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاوزی در منطقه آزاد اروند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۲:۴۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸۰
آغاز صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاوزی در منطقه آزاد اروند
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نظر به اهمیت و ضرورت ساماندهی گردشگری کشاورزی در سطح کشور، دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاوزی از طرف وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، قدرت اله طمیمیان امروز ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این دستور العمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت آنها به منظور پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست‌ محیطی، ابلاغ شده است.

او در توضیح شرایط عمومی مورد نیاز برای صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی، گفت: بهداشت و ایمنی، رسته‌های فعالیتی مرتبط با گردشگری کشاورزی، مراحل صدور مجوز فعالیت، مدارک مورد نیاز متقاضی، وظایف دارنده مجوز، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و فرآیند صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی بخشی از شاخص‌های تعریف شده در دستورالعمل مورد نظر به شمار می‌آید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: متقاضیان دریافت مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی، برای اجرای طرح باید مطابق با میزان اراضی مورد نیاز طبق عناوین مشخص شده درخواست خود را به کمیته فنی سازمان منطقه آزاد اروند، ارایه نمایند.

طمیمیان در پایان در خصوص مساحت و نصاب اراضی مورد نیاز، بیان کرد: حداقل مساحت مورد نیاز در بخش زراعت ۱۰ هزار متر مربع، بخش باغبانی پنج هزار متر مربع، دامداری، دامپروری، پرورش ماکیان و سایر فعالیت های تولید و عرضه محصولات کشاورزی بر حسب مجوزی که از جهاد کشاورزی برای امور مربوطه اخذ شده، ملاک عمل است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز