فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد:

اجرای صحیح طرح سردار سلیمانی در کنترل شیوع کرونا قطعا موثر خواهد شد/هدف ما خارج شدن از وضعیت نارنجی است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۲:۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۲۸۵۶
اجرای صحیح طرح سردار سلیمانی در کنترل شیوع کرونا قطعا موثر خواهد شد/هدف ما خارج شدن از وضعیت نارنجی است
فرماندار ویژه آبادان طرح کشوری مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به نام سردار شهید قاسم سلیمانی را به منظور اجرا به دستگاه‌های متولی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی در نشست هماهنگی طرح سردار سلیمانی در جمع اعضای ستاد کرونا شهرستان اظهار کرد: بخشی از این دستور العمل قبلا با عنوان پلیس مبارزه با کرونا در آبادان اجرا شده است. هدف ما قطعا در این طرح خارج شدن از وضعیت نارنجی است.

او گفت: آنچه ما در گذشته انجام دادیم امروز قرار است به صورت کشوری برگزار شود. این دستورالعمل بسیار منظم و تاثیرگذار می باشد که به نام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین شده و قرار است به صورت مشترک توسط سازمان بسیج و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرا شود. دستورالعمل فوق تحت عنوان مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ با هدف ایجاد هر خانه یک پایگاه سلامت تدوین شده است. این دستورالعمل بسیار جامع و کامل است و اگر به صورت صحیح اجرا شود، نتایج مثبتی در پی دارد.

فرماندار ویژه آبادان افزود: وضعیت آبادان در حال نوسان است؛ گاهی قرمز، گاهی نارنجی و گاهی زرد. هر وقت دستگاه‌های اجرایی و مردم پای کار بودند نتیجه‌ ی مناسب گرفتیم. ما اراده داریم که از وضعیت نارنجی خارج شویم. آبادان از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراکز خوب کشور است. شهرستان آبادان هم با تمام توانشان این لحظه پای کار بوده است، چه در بحث پلیس کرونا چه کمک های معیشتی و چه توزیع ماسک و چه برگزاری مانور. امروز هم مطمئن هستم با غیرتی که تمام عزیزان مسوول و شهروندان از خود نشان خواهند داد و تاکید بر این موضوع که ناحیه مقاومت بسیج سپاه با مسوولیت جدید وارد این کارزار شده است بتوانیم وضعیت شهرمان را تغییر دهیم.

رییس شورای سلامت آبادان تاکید کرد: این طرح  دارای اصول، راهبرد و مدیریت خاص خود است و روش کار آن استفاده از سامانه ۴۰۳۰ و درگاه سلامت وزارت بهداشت می باشد. غربالگری، ارتباط تلفنی، راهنمایی نصب اپلیکیشن، برنامه های محله محور با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی از طریق مشارکت مردمی و قطع زنجیره کرونا ویروس، کاهش بستری، کاهش مرگ و میر در سطح شهرستان و منطقه از اهداف اصلی طرح شهید قاسم سلیمانی است.

معاون استاندار خوزستان از تشکیل پنج کمیته در این طرح نام برد و بیان کرد: کمیته اول کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی با عضویت دفتر امام جمعه، مرکز بهداشت، شهرداری، خیرین و سمن‌ها، هلال احمر، آموزش و پرورش، سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد مستضعفان، بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد برکت با هدف جذب کمک های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و دیگر سازمان‌ها با مشارکت سفیران و رابطین سلامت می باشند. مسوولیت این کمیته به عهده ناحیه مقاومت بسیج است.

او اضافه کرد: کمیته دوم کمیته رهگیری و مراقبت با عضویت مرکز بهداشت و درمان، بسیج، دانشجویان و داوطلبین مردمی و با هدف شناسایی بیماران و اقدامات عملیاتی با مسوولیت دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان توضیح داد: کمیته سوم کمیته آموزش همگانی با مسوولیت مرکز بهداشت، بسیج، شهرداری، هلال احمر، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مساجد، مخابرات رسانه‌های عمومی و داوطلبین با هدف برنامه ریزی به منظور آموزش همگانی با تکیه به برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و با مسوولیت دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

رییس شورای تامسن شهرستان آبادان افزود: کمیته چهارم، کمیته پایش و نظارت با عضویت بهداشت، بسیج، هلال احمر، اتاق اصناف، دادستانی، تعزیرات، ناجا، دامپزشکی، شهرداری و داوطلبین مردمی با وظیفه حصول اطمینان از اجرای دقیق برنامه های پیش بینی شده و دستورالعمل‌ها با مسوولیت دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

موسوی ادامه داد: کمیته پنجم کمیته عملیاتی منطقه_محله، با عضویت بسیج، مرکز بهداشت، هلال احمر، سمن‌ها، آموزش و پرورش، معتمدین محله و داوطلبین مردمی  با مسوولیت فرماندهی پایگاه بسیج هر مرحله می باشد که وظیفه آن هماهنگی لازم میان تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی است.

فرماندار ویژه آبادان در پایان تاکید کرد: این پنج کمیته زیر نظر قرارگاه عملیاتی شهرستان و فرماندار فعالیت خواهند کرد. هسته اصلی این دستورالعمل نیز بر عهده بسیج است. امیدواریم با همکاری دانشکده علوم پزشکی این دستور العمل به نحو احسن اجرا شود. تیم های اجرایی باید مطابق با چک لیست دستورالعمل فوق الذکر و با پوشش حداکثری شهرستان و مشارکت صددرصدی تمام دستگاه‌های اجرایی اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز