استاندار خوزستان بیان کرد:

بارش بیش از ۱۷۰ میلیمتر باران در بندر ماهشهر طی دو روز گذشته/بسیج امکانات برای رفع آب گرفتگی های بندر امام و چمران

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۸:۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۵۸۳۶
بارش بیش از ۱۷۰ میلیمتر باران در بندر ماهشهر طی دو روز گذشته/بسیج امکانات برای رفع آب گرفتگی های بندر امام و چمران
استاندار خوزستان گفت: در صورت عدم بارندگی مجدد در بندر ماهشهر حداقل تا 80 درصد مشکلات شهر چمران ظرف چند ساعت آینده و حداکثر تا صبح دوشنبه رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه ۹ آذرماه با اشاره به ورود توده پرفشار باران زا به استان و در پی آن بارندگی های اخیر اظهار کرد: با ورود توده سودانی طی چند روز اخیر به استان شاهد بارندگی هایی در بخش های بالا دست استان بودیم که برآورد شده به واسطه این بارش ها طی پنج روز آینده ذخیره آبی سدهای استان را به میزان سه میلیارد متر مکعب تامین کند.

او گفت: پیش از این بارندگی ها ۹.۹ میلیارد متر مکعب ذخایر پشت سدهای ما خالی بود که با بارندگی های اخیر برآورد شده تا میزان ۳.۲ میلیارد متر مکعب ذخایر سدها تامین شود.

استاندار خوزستان افزود: در پایین دست سدها هم شاهد بارندگی های بسیاری بودیم و با توحه به پیشبینی ها، از ابتدا نگران بارندگی ها و شرایطی که در مباحث میان حوضه ای پیش خواهد آمد، بوده ایم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در طول دو روز گذشته شهرستان ماهشهر بارشی بیش از صد و هفتاد میلی متر را به خود دیده که با توجه به پیشبینی های بارشی در حدود ۹۵ الی ۱۰۰ میلی متر اداره هواشناسی، شاهد میزان بیشتر بارندگی در این شهرستان بوده ایم.

شریعتی اضافه کرد: در شهر ماهشهر مشکل چندانی وجود نداشته اما در شهر چمران و بندر امام خمینی(ره) به دلیل بالا بودن حجم آب و عدم پاسخگویی سیستم ها به این حجم از آب و یا عدم وجود سیستم جمع آوری آب های سطحی با مشکلاتی روبرو شدیم.

رییس شورای تامین استان خوزستان با اشاره به اعزام معاونت عمرانی استانداری و مسوولینی از شرکت آب و فاضلاب استان و سایر دستگاه ها به بندر ماهشهر تاکید کرد: در کنار اقدامات جدی صورت گرفته از سوی شرکت پتروشیمی و اداره بندر، کمک های خوبی نیز از طرف استان برای دفع بهتر آب ها ارسال شده است.

او گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، در صورت اینکه طبق پیشبینی های صورت گرفته شاهد بارندگی مجدد نباشیم حداقل تا ۸۰ درصد مشکلات شهر چمران با اقدامات صورت گرفته ظرف چند ساعت آینده و حداکثر تا صبح دوشنبه رفع خواهد شد و عمده آب های جمع شده دفع خواهد شد.

شریعتی با اذعان به وجود مشکل جدی در بخش هایی از بندر امام(ره) توضیح داد: در مناطق شهرک شهید صباغان، بلوکی ها، شهرک مقداد و منطقه نی زار بندر امام(ره) با مشکل جدی تری مواجه هستیم اما امکانات کاملا بسیج شده و در حال دفع آب ها هستیم اما حجم آب های جمع شده زیاد است و امیدواریم با اقداماتی که در آن مناطق در حال انجام است بتوان مشکلات این مناطق را سریع تر رفع کرد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: با تمهیداتی که پیشتر انجام شده در سایر شهرستان ها مشکل چندانی وجود ندارد و با وجود پراکندگی و حجم بالای بارش آب ها به صورت روان در حال دفع شدن است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز