امروز رخ داد؛

توضیحات رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان در خصوص بارندگی های اخیر

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۱:۴۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۷۲۶۲
توضیحات رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان در خصوص بارندگی های اخیر
فرماندار ویژه آبادان گفت: شهرستان آبادان و شهرهای تابعه طی روزهای اخیر بیش از ١٦٠ میلیمتر بارش را شاهد بودیم، با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم لااقل آب وارد منازل مردم شود و وضعیت ما نسبت به شهرهای دیگر استان که درگیر بارش در این سطح بوده اند بسیار بهتر است. با این حال از وضعیت دفع آب های سطحی آبادان راضی نیستم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه در جغرافیای شهرستان آبادان و شهرهای تابعه طی روزهای اخیر بیش از ١٦٠ میلیمتر بارش را شاهد بودیم، با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم لااقل آب وارد منازل مردم شود و وضعیت ما نسبت به شهرهای دیگر استان که درگیر بارش در این سطح بوده اند بسیار بهتر است.

او گفت: با این حال از وضعیت دفع آب های سطحی آبادان راضی نیستم. باید هر چه سریع تر نسبت به ترمیم حداکثری نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم انجام شود تا هنگام بارندگی در معابری چون ذوالفقاری، ولیعصر، لاله ها امیری و... شاهد تراکم آب در خیابان ها نباشیم و یا شاهد زحمت شهروندان برای تردد نباشیم.

رییس ستاد بحران شهرستان آبادان افزود: اینکه توقع داشته باشیم پس از بارندگی‌های پر حجم در برخی از مناطق آبادان مثل سی متری و چهل متری ذوالفقاری، کوی ولیعصر، هزاری ها و دویستی ها، مرکز شهر(امیری) و مناطقی از این دست آب گرفتگی نداشته باشیم، با توجه به میراث به جای مانده از دهه های قبل و بسترهای ایجاد شده و کد ارتفاعی غلط این مناطق، قابل قبول نیست، زیرا اساس این مناطق باید با کد جدید ارتفاعی تعریف شود سالیان سال است که هیچ گونه کار اساسی در این مناطق از نظر بالا آوردن ارتفاع خیابان ها صورت نگرفته و حتی شهرداری اقدامات اساسی در ایجاد اصولی کانال های آب های سطحی انجام نداده است اما می پذیریم که با لایروبی مستمر و بهتر و همچنین ترمیم نقاط آسیب پذیر می توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

فرماندار ویژه آبادان متذکر شد: شبکه فاضلاب آبادان صرفا ماموریتش و ظرفیتش دفع فاضلاب های مسکونی و تجاری و اداری است این منطقی نیست که انتظار داشته باشیم شبکه فاضلاب بارندگی ها و آب گرفتگی ها را دفع کند.

نماینده عالی دولت در آبادان با غیر اصولی دانستن برداشتن درب منهول های فاضلاب بیان کرد: وقتی دفع بارندگی را از شبکه فاضلاب انتظار داشته باشیم آنگاه باید شاهد پس زدن فاضلاب در خانه های مردم باشیم لذا بگذارید فاضلاب کار عادی خودش را انجام دهد چون ظرفیتش در همین حد است. وظیفه شهرداری دفع آب های سطحی از طریق کانال های سطحی است نه از طریق فاضلاب.

موسوی اضافه کرد: در روزهای گذشته هر جا آب گرفتگی مشاهده شد، ستاد بحران و دستگاهای خدمات رسان با تمام تلاش با استقرار پمپ های مکنده نسبت به دفع آب های سطحی اقدام کردند.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان در خصوص برخی ناهماهنگی‌ها بین ادارات در خصوص حفاری‌های ترمیمی تاکید کرد: فعلا یک حفاری هم نباید در شهر انجام شود مگر در مواردی که به وضعیت کمک بیشتری کند در این صورت هماهنگی بین ادارات و دستگاه‌هایی که در زیرِ زمین تاسیسات زیربنایی و عمرانی دارند، صورت بگیرد. تمام دستگاه‌های خدمات رسان مثل آبفا، شهرداری، مخابرات، اداره گاز و اداره برق باید در این خصوص هماهنگ باشند. نباید با سهل انگاری و حفاری های غیر کارشناسی، به تاسیسات بین المال آسیب بزنیم.

فرماندار ویژه آبادان در پایان افزود: تمام ارکان ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان در این ایام در آماده باش کامل و آماده خدمت به شهروندان هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز