مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان بیان کرد:

بمباران همزمان ۵۲ نقطه اهواز یک جنایت جنگی در عرصه بین الملل محسوب می شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۹:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۸۳۵۲
بمباران همزمان ۵۲ نقطه اهواز یک جنایت جنگی در عرصه بین الملل محسوب می شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: بمباران همزمان ۵۲ نقطه اهواز که به نوعی یک جنایت جنگی در عرصه بین الملل نیز محسوب می شود باید با زبان بین المللی رسانه و تولید محتوای مجازی به صورت گسترده منتشر شود تا هم جنایات رژیم بعث عراق برای همگان نمایان تر شود و هم مقاومت مردم اهواز که یک لحظه از دفاع و مبارزه پا پس نگذاشتند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سردار"عباس یوسفی" امروز در نشست هم اندیشی برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به سالروز بمباران هوایی همزمان ۵۲ نقطه شهرستان اهواز در پانزدهم آذر سال ۱۳۶۵، اظهار کرد: برخی حوادث زمان جنگ بسیار نادر و کم نظیرند ولی به اندازه کافی در مورد آن ها تولید محتوا نشده است.

او گفت: بمباران همزمان ۵۲ نقطه اهواز که به نوعی یک جنایت جنگی در عرصه بین الملل نیز محسوب می شود باید با زبان بین المللی رسانه و تولید محتوای مجازی به صورت گسترده منتشر شود تا هم جنایات رژیم بعث عراق برای همگان بیشتر و دقیق تر نمایان شود و هم مقاومت مردم اهواز که یک لحظه از دفاع و مبارزه پا پس نگذاشتند، تبیین شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان با یادآوری اینکه کتاب این رخداد مهم توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با تالیف"حبیب پیام" منتشر شده، افزود: ضرورت دارد که شهرداری اهواز نسبت به انجام کار فرهنگی و نصب یادمان هایی در این ۵۲ نقطه، ضمن شناسنامه دار کردن این مکان ها، اتفاقات رخ داده در شهر اهواز را به مردم بشناساند.

سردار یوسفی در پایان بیان کرد: مطالبه جدی ما در سطح کلانشهر اهواز از همه مسوولین و به خصوص شهردار این است که المان ها و مبلمان شهری پایتخت دفاع مقدس را در شان و منزلت مقاومت این شهر و استان از لحاظ انجام فضاسازی حوزه دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی تقویت کنند.

لازم به ذکر است که در ۱۵ آذرماه سال ۶۵، شهر اهواز مورد حمله هوایی جنگنده​ های عراقی قرار گرفت که در این حملات ۵۲ نقطه شهر اهواز بمباران و بالغ بر ۱۲۰ نفر شهید شدند. این روز به عنوان یکی از رخدادهای تلخ و البته به یادماندنی دوران دفاع مقدس در تاریخ مقاومت مردم اهواز ثبت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز