برای نخستین مرتبه؛

گل های زعفران در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر شکفته شدند

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۳:۳۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۹۲۱۹
گل های زعفران در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر شکفته شدند
مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) گفت: برای اولین مرتبه کشت آزمایشی زعفران در شوشتر انجام شد و در حال حاضر با شکفته شدن گل های زعفران، برداشت این محصول آغاز شده است.

محمدرضا عصاره نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگاربرنا از اهواز، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: برای اولین مرتبه در این شرکت کشت آزمایشی زعفران در مساحتی حدود صد متر مربع و به میزان پنج تن پیاز به صورت محدود کشت شد و خوشبختانه هم اکنون این پیازها به ثمر نشسته و برداشت گل ها به منظور جدا سازی کلاله برای خشک نمودن و استفاده در حال انجام است.

او با بیان اینکه نخستین برداشت از کشت آزمایشی زعفران در این شرکت در حال انجام است، گفت: رویش کمی و کیفی آزمایشی کشت زعفران در این شرکت  بیانگر اقتصادی بودن کشت این محصول ارزشمند در این منطقه است.

مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) افزود: در راستای فرمایش های مقام معظم رهبری و تحقق  شعار"جهش تولید"، اجرای طرح‌های مختلف از جمله کشت زعفران، دامپروری، صنایع تبدیلی، پرورش قارچ و... در کنار تولید محصول شکر، با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد اشتغال در دستور کار این مجتمع قرار گرفته است.

عصاره نژاد در پایان با اشاره به مستعد بودن زمین‌های کشاورزی منطقه شعیبیه و جوانان جویای  کار، بیان کرد: کشت این گیاه می‌تواند سود سرشاری عاید کشاورزان نموده و این شرکت آمادگی دارد تا نسبت به آموزش و گسترش آن در بین جوانان جویای شغل در منطقه اقدام نماید.

لازم به ذکر است که شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) از جمله واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز