بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۵:۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۳۰۲۹
بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز طی بیانیه ایی نسبت به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه در جریان رژه نظامی کشور آذربایجان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز هم‌صدا با دیگر طیف‌ها و گروه‌های اجتماعی کشور در پی اظهارات رجب طیب اردوغان  رییس‌جمهور ترکیه، به این سخنان واکنش نشان داده و بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رییس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه گذشته در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان اقدام به قرایت قطعه شعری درباره رود ارس کرد که گویا پیش از آن‌که نشان از حس وطن‌دوستی او داشته باشد، بیانگر بی‌اطلاعی او از تاریخ و نیز تمامیت ارضی ایران و حتی جمهوری آذربایجان است!

رجب طیب اردوغان بارها سودای محال امپراتوری عثمانی را در خصوص کشورهای همسایه نشان داده که نمونه‌های قبلی آن در مورد ملل مسلمان سوریه و عراق در حافظه تاریخی مردمان باقی است. اکنون نیز همان سودایِ نافرجامِ زیاده‌خواهی را در خصوص مرزهای جغرافیایی ایران بزرگ در سر می‌پروراند؛ غافل از آن‌که سرزمین آذربایجان در کمتر از دو سده پیش، جزئی از خاک پهناور ایران‌زمین بوده است.

طبق فرمایش اکید مقام معظم رهبری، همکاری و حسن هم‌جواری با همسایگان و البته تمام ملت‌های مسلمان، از اصول خطیر انقلاب اسلامی است. ملت بزرگ ایران نیز با تأسی به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب، همواره نسبت به توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان در شرایط حساس منطقه، هوشیار بوده و با برآمدن دست‌های اختلاف‌افکن، سکوت اختیار نکرده‌اند. و البته در روزگار کنونی که امت اسلامی ایران در محاصره دشمنان کینه‌جو قرارگرفته، این هوشیاری و اندیشمندی از اهمیت مضاعف برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز