مدیر مجتمع تجاری اروند مطرح کرد:

اداره بازار با تعامل دو طرفه کسبه و شرکت توسعه سرمایه گذاری میسر می شود/ضرورت حل اختلاف بیمه گزاران با بیمه گر

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۳۱۶۷
اداره بازار با تعامل دو طرفه کسبه و شرکت توسعه سرمایه گذاری میسر می شود/ضرورت حل اختلاف بیمه گزاران با بیمه گر
مدیر مجتمع تجاری اروند گفت: در تحقق اتفاقات مثبت برای این مجتمع علاوه بر تعامل و همدلی دو سویه بازاریان با شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، حل اختلافات بیمه گزاران ضروریست.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید احمد اوالی امروز با اشاره به اینکه عرصه خدمت در سایه همدلی دو سویه مردم و مسوولان معنا می یابد؛ اظهار کرد: سال گذشته ۷۶ غرفه در مجتمع تجاری اروند(کنزالمال) دچار حریق شدند. با توجه به تاخیر در پرداخت حق بیمه و با تاکید بر اجرای مصوبه شورای تامین خرمشهر، شرکت توسعه سرمایه گذاری اروند علیرغم محدودیت های مالی و  تنها برای رفع هر چه سریع تر مشکلات غرفه داران عملیات بازسازی را آغاز کرد.

او گفت: طرف قرارداد بیمه آتش سوزی مجتمع تجاری اروند،"بیمه دانا" بود. پس از بررسی کارشناسان این بیمه و آتش نشانان، پرونده مورد نظر تشکیل و مستندات برای پرداخت خسارت به شرکت بیمه دانا در تهران ارسال شد. که انتظار می رفت ظرف مدت یک ماه حق بیمه پرداخت شود که همان گونه که پیشتر گفته شد این امر محقق نشد و شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند دست به کار شد.

مدیر مجتمع تجاری اروند با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه بازسازی غرفه های آسیب دیده از آتش سوزی سال گذشته افزود: این پیشرفت  ۹۰ درصد بوده و متاسفانه پس از یک سال علیرغم بازسازی غرفه‌های آسیب دیده انتظارت ما از سوی بیمه دانا به دلیل مشکلات حقوقی این بیمه با بیمه آسیا محقق نشده است. تاخیر در پرداخت خسارت به دلیل شکایت بیمه آسیا بوده و مانع اصلی در متوقف کردن پرداخت بیمه ها این شرکت بیمه است که موضوع از طریق قانونی در حال پیگیری است.

اوالی با اشاره به بیمه انبارهای مجتمع تجاری اروند بیان کرد: قبل از حادثه آتش سوزی اداره انبارهای مجتمع تجاری اروند از طریق شرکت توسعه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به پیمانکار واگذار شده بود. در متن قرارداد تمامی مسوولیت‌ها به جز بیمه سازه به عهده این پیمانکار است. این شرکت به صورت محدود کالای انبارها را بیمه کرده است که در صورت پرداخت خسارت از سوی بیمه دانا می تواند جبران خسارت قابل توجهی برای بازاریان باشد.

او با اشاره به عدم پرداخت اجاره غرفه‌های مجتمع اروند از سوی بعضی از غرفه‌داردان، اضافه کرد: برای اداره، بازسازی، نگهداری و ارایه خدمات مطلوب به همت جمعی، همکاری و همدلی دو سویه نیاز است.

مدیر مجتمع تجاری اروند ضمن قدردانی از غرفه دارانی که به پرداخت اجاره بهای خود متعهدند؛ تصریح کرد:  معافیت هایی در زمان شیوع کرونا ویروس و بعد از آتش سوزی برای غرفه دارن در نظر گرفته شد و همچنان هم برای تخفیف مجدد در حال پیگیری هستیم. اما متاسفانه بدهی معوقه بعضی از کسبه ی این بازار نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال است.

اوالی ادامه داد: مکاتبه ای در ماه های گذشته به فرمانداری ویژه خرمشهر در خصوص همکاری و معرفی بانک ها برای  پرداخت تسهیلات بانکی به آن دسته از غرفه دارانی که دچار حریق شده بوده اند، انجام شده است.

مدیر مجتمع تجاری اروند در پایان با اشاره به انتقاد بعضی غرفه دارن در خصوص مشکلات سقف غرفه های بازسازی شده هنگام بارندگی، افزود: انتقادات به حق است به همین دلیل موضوع از سوی مدیریت عمرانی شرکت به عنوان ناظر پروژه درحال پیگیری است. پیمانکار مربوطه عملیات رفع این مشکل را آغاز کرده  است که جا دارد از صبر و شکیبایی غرفه داران بازار اروند تشکر کرد.

لازم به ذکر است که حدودا ساعت ۲۱، یکم آذر ماه ۹۸ بخشی از انبارهای بزرگ تجاری مجتمع تجاری اروند دچار حریق گسترده شد و به درون بازار سرایت کرد که موجب آتش سوزی نیمی از این مجتمع شد. مجتمع بزرگ تجاری اروند(بازار کنزالمال سابق) اولین و بزرگترین بازار تجاری منطقه آزاد اروند محسوب می شود که حدودا ۲۰ هزار متر مربع وسعت دارد و از دو بخش انبارهای تجاری و واحدهای صنفی مختلف تشکیل شده است.

تا پیش از آتش سوزی در این مجتمع حدودا ۲۵۰ واحد تجاری در حال فعالیت بودند که بیش از دو هزار نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرده بود. این بازار علاوه بر عرضه انواع کالاهای مختلف، یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند و شهرستان خرمشهر به شمار می آید که در طول سال به ویژه در تعطیلات مختلف، هم میهنان بسیاری از سراسر کشور برای خرید به این مجتمع سفر می کردند. این بازار پیش از این نیز در زمان مدیریت سرمایه گذاران چینی طعمه حریق شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز