سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

پلمب یک "شفاخانه" در آبادان

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۸:۵۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۳۹۳۳
پلمب یک شفاخانه در آبادان
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از تعطیلی محلی تحت عنوان شفاخانه با ادعاهای درمانی در این شهرستان خبر داد.

زینب جوانمردی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت غیر مجاز، محلی تحت‌عنوان"شفاخانه" که در آن دخالت در امور پزشکی از جمله حجامت، ماساژ درمانی، ساخت داروهای گیاهی ترکیبی و انواع مواد و پودر گیاهی نامشخص، محصولات غیرمجاز با ادعای درمان انواع بیماری‌های پوست، مو و زیبایی، ناباروری، انواع سرطان، ام‌اس، فلج، اوتیسم، فشار خون، دیابت، کبد چرب و انواع کیست؛ صورت می‌گرفت، شناسایی شد.

او گفت: در راستای رعایت اصول دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص در حوزه سلامت، بعد از شناسایی واحد متخلف، طی بازدید نا محسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو با همراهی کارشناسان معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و همکاری شایسته پلیس اماکن شهرستان آبادان، این واحد تعطیل و موضوع برای پیگیری‌های قضایی به دادسرا ارجاع شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: داروخانه تنها محل مجاز عرضه و فروش هر گونه فرآورده طبیعی، سنتی و مکمل به شکل قرص، شربت، شیاف و داروهای ترکیبی دست‌ساز، زیر نظر مسوول فنی داروساز است و هرگونه فعالیت درمانی مانند درمان ناباروری، درمان فشارخون و غیره باید تحت‌نظر پزشک متخصص و مرتبط با بیماری انجام گیرد. هر گونه فعالیت در عطاری و اماکن غیر مرتبط، دخالت در امور پزشکی و درمان بوده و تخلف محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز