معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:

ششمین جشنواره موسیقی"کارون" بین المللی برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۳:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۴۲۴۳
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ششمین دوره جشنواره موسیقی کارون به صورت مجازی و در گستره بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ناصر آریایی نیا امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره موسیقی کارون یک رویداد فرهنگی هنری مستقل و خصوصی بوده که به عنوان اولین جشنواره خصوصی در منطقه جنوب کشور از شهرستان اهواز کار خود را آغاز کرد و به صورت سالیانه با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می شود.

او با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره با هدف تشویق نوازندگان و آهنگسازان جوان، ایجاد بسترهای فرهنگی، جریان سازی هنری و گردهمایی موسیقایی هنرمندان سراسر کشور کار خودر را آغاز کرده است و با توجه به دستاوردهای حاصله، امیدواریم با کسب دانش، افزایش ظرفیت ها و گسترش همکاری ها، این رویداد ملی به جشنواره بین المللی تبدیل شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: با تجارب به دست آمده در پنج دوره قبل، ششمین دوره جشنواره موسیقی کارون با همکاری و حمایت انجمن موسیقی خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با حضور داوران بین المللی در اسفندماه ‌۱۳۹۹ و فروردین‌ ۱۴۰۰ به صورت بین المللی برگزار می شود.

آریایی نیا جشنواره موسیقی کارون را فرصتی برای معرفی هنرمندان و پیشکسوتان گیتار کلاسیک ایران به هنرمندان، نوازندگان و دوستداران هنر در سراسر دنیا دانست و بیان کرد: به پاس سا‌ل‌ها فعالیت هنرمندانه استاد"باقر موذن" در توسعه و ترویج گیتار کلاسیک کشور و همچنین تربیت شاگردان حرفه ای، ششمین دوره جشنواره را با تجلیل از ایشان برگزار می کنیم.

او ادامه داد: شورای هنری این جشنواره متشکل از فریدون وزیری، وحید وحیدپور و فرخ کارنما است و اساتیدی چون کیوان میرهادی و دکتر افشین ترابی به عنوان مشاورین هنری و اجرایی و اشکان کوثری در بخش مکاتبات بین الملل با این جشنواره همکاری می کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: بخش رقابتی بین الملل ششمین جشنواره‌ گیتار کارون، "تک‌نوازیِ گیتار کلاسیک" به صورت آفلاین و با ارسال ویدیو اجرای قطعات انجام می شود.

آریایی نیا با اشاره به داوران این دوره از جشنواره افزود: پیمان صمیمی، امیر هوشنگی، دکتر افشین ترابی، آیزگل کوچا از ترکیه و فلوریان کونیل از فرانسه هیات داوران این دوره از جشنواره را تشکیل خواهند داد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان بیان کرد: فراخوان و شرایط شرکت در بخش رقابتی در سایت جشنواره به آدرس www.karoonmusicfestival.ir منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز