رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

ترخیص آخرین بیمار بخش آی‌سی‌یو۱ بیمارستان طالقانی آبادان در روز پرستار

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴۹
ترخیص آخرین بیمار بخش آی‌سی‌یو۱ بیمارستان طالقانی آبادان در روز پرستار
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آخرین بیمار بستری بخش آی سی یو(۱) بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در روز پرستار با حال مساعد از این بیمارستان مرخص شد.

شکرالله سلمان‌زاده امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته فرصتی پیش آمد تا خدمت همکاران پرستاران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده واقع در شادگان، خرمشهر و آبادان باشیم.

او گفت: روز پرستار امسال با حال و هوای خاصی همراه بود، بعد از ماه ها تلاش شبانه‌روزی همکاران پرستار بنده و بعد از اینکه چند پیک هولناک بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشتیم، این فرصت ایجاد شد تا برای قدردانی از زحمات آنها در خدمتشان باشیم‌.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در شرایطی در این روز کنار پرستاران دانشکده علوم پزشکی آبادان بودیم که از ابتدای پاندمی ویروس کرونا ۴۵۰ نفر از همکاران کادر پرستاری ما به این بیماری مبتلا شدند ولی همه در طول پاندمی گل کاشتند و قدردان زحمات شان هستیم.

رییس بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه بتوانیم نیروهای شرکتی را به قراردادی تبدیل کنیم و امروز نیز با دستور اکید مقام معظم رهبری در خصوص موضوع استخدام پرستاران، این مبحث شکل جدی‌تری به خود گرفت.

سلمان‌زاده اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با این تفاصیل پرستاران بیشتری را جذب نماییم. از گذشته کمبود پرستار داشتیم و امیدواریم که با توجه به شرایط کنونی بتوانیم این کمبود را جبران کنیم. نسبت پرستار به تخت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان هفت‌دهم است درصورتی که باید یک و نیم پرستار نسبت به هر تخت داشته باشیم.

او با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان، افزود: خوشبختانه بخش آی‌سی‌یو یک بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان روز گذشته آخرین بیمار خود را ترخیص کرد و خالی شد و در حال حاضر ۴۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: در خصوص بیماری کووید ۱۹ شرایط امروز در جنوب غرب خوزستان، شرایط بسیار خوبی است و باید قدر آن را بدانیم و متوجه باشیم که با زحمات زیادی این وضعیت حاصل شده است، نباید با یک شب‌نشینی دوباره جان عزیزان‌مان را به خطر بیندازیم.

لازم به ذکر است که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار طی مراسمی به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور دکتر روحانی رییس جمهور، وزیر بهداشت و رییس سازمان نظام پرستاری از پرستاران نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد. در همین راستا در این مراسم شیدا اسدی، آرزو شریفی آذر، نرگس جلالیان، اکرم مصداقی، مریم چرش و سید طالب شوکاوی از دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز