​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

توزیع ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک سنگین در استان/خرید ۶ دستگاه ماشین آلات راهداری/کاهش ۴۴ درصدی جا به جایی مسافر برون شهری

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۸:۵۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۸۱۹۱
توزیع ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک سنگین در استان/خرید ۶ دستگاه ماشین آلات راهداری/کاهش ۴۴ درصدی جا به جایی مسافر برون شهری
​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از خرید ۶ دستگاه ماشین آلات راهداری برای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا در نشست خبری با تحریریه خبر مرکز خوزستان اظهار کرد: استان ما با داشتن پتانسیل ‌های کشاورزی، فولادسازی، پتروشیمی، مرز‌های بین المللی، گذرگاه ورود به عتبات و عالیات از اهمیت ویژه‌ای در بحث حمل و نقل جاده‌ای  کشور برخوردار است.     

او گفت: مجموعه راهداری و حمل نقل جاده‌ای خوزستان در بخش‌های ترانزیت انواع کالا‌های اساسی، صادرات سیمان، جا به جایی مسافر، نظارت بر سفر‌های جاده‌ای، حفظ و ارتقا ایمنی راه‌ ها و راه اندازی مراکز معاینه فنی فعالیت ‌های گسترده ‌ای دارد.

جا به جایی ۹ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده ای خوزستان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون علی رغم شیوع ویروس کرونا، حوزه حمل و نقل استان در جا به جایی ۹ میلیون تن کالای اساسی بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است. همچنین طی هشت ماه سال جاری ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از استان جا به جا شده است که رشد یک درصدی را نشان می دهد.

بهرامی نیا بیان کرد: به دلیل شرایط حاکم بر کشور و اعمال محدودیت های تردد شاهد توقف صادرات و ترانزیت کالا در استان بودیم که با رایزنی های حوزه اقتصادی استانداری و اتاق های بازرگانی، از سه ماه گذشته روند صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه آغاز شد.

او با اشاره به نظارت های صورت گرفته در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، تأکید کرد: روند جا به جایی مسافر در حمل و نقل برون شهری استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است و طی هشت ماه سال جاری دو میلیون و ۶۳ هزار مسافر از استان جا به جا شد که کاهش ۴۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می دهد.

اجرای گسترده طرح روکش آسفالت در محورهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به برخورداری استان از ۱۷ هزار کیلومتر راه، ادامه داد: حدود ۱۳ هزار کیلومتر آن راه آسفاته است.

بهرامی نیا افزود: در حوزه حفظ، نگهداری و ارتقای کیفیت راه های استان طی ۹ ماه گذشته اقدام های خوبی صورت گرفته است که از جمله آن می توان به روکش آسفالت ۲۲۷ کیلومتر انواع راه های اصلی، فرعی و روستایی، لکه گیری و درزگیری ۶۸۱ کیلومتر راه، آسفالت ۱۰۸ کیلومتر راه روستایی، بازسازی ۵۳ کیلومتر راه های آسیب دیده از سیل، احداث ۸.۴ کیلومتر روشنایی، ساخت و تعمیر ۲۸۰ دستگاه پل و آبرو، ساخت سه مجتمع خدماتی رفاهی، احداث و تجهیز پاسگاه پلیس راه ایذه - شهرکرد و راه اندازی دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اشاره کرد.

توزیع ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به توزیع لاستیک در استان اظهار کرد: تامین و نظارت بر روند توزیع لاستیک بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تاکنون ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان خودروهای سنگین در استان توزیع شده است.

او گفت: سهیمه تخصیص لاستیک به استان از چهار درصد به بیش از هفت درصد افزایش پیدا کرده است اما عمده لاستیک های توزیع شده وارداتی هستند و گاهی تحت تأثیر شرایط واردات قرار می گیرد.

فعالیت ۷۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان

بهرامی نیا بیان کرد: ​۵۰ دوربین نظارتی و پایش تصویری در محورهایی که بیش از ۸۰ درصد ترافیک استان از آنها عبور می کند، نصب شده اند که اطلاعات را به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین در اختیار پلیس راه قرار می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: ۹۴ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در استان داریم که از این تعداد ۷۰ دستگاه عملیاتی هستند و مابقی پس از تایید کد از سوی پلیس راه، وارد مدار خواهند شد.​

خرید ۶ دستگاه ماشین آلات راهداری

او در خصوص خریدار و تعمیر ماشین آلات راهداری بیان کرد: با توجه به محدودیت های منابع، امکان خریداری ماشین آلات جدید برای کل استان ها میسر نبود اما خوشبختانه ۶ دستگاه ماشین آلات شامل چهار دستگاه لودر و دو دستگاه گریدر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان تا پایان سال جاری خریداری خواهد شد.

بهرامی نیا افزود: علاوه بر این از ابتدای سال جاری تا کنون تعمیر کامل ۲۰ دستگاه ماشین آلات در استان انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز