سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

پلمب یک فروشگاه آرایشی بهداشتی غیر مجاز در آبادان

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۳:۰۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۸۹۸۲
پلمب یک فروشگاه آرایشی بهداشتی غیر مجاز در آبادان
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از تعطیلی فروشگاه آرایشی بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

زینب جوانمردی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک فروشگاه آرایشی بهداشتی که در آن تجویز داروهای ترکیبی برای درمان انواع بیماری‌های پوست، مو و زیبایی انجام می‌گرفت، این فروشگاه شناسایی شد.

او گفت: در راستای رعایت اصول دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص در حوزه سلامت، بعد از شناسایی واحد متخلف، طی بازرسی نامحسوس تیم کارشناسان معاونت غذا و دارو با همراهی کارشناسان معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و همکاری پلیس اماکن شهرستان آبادان، این واحد پلمب شد.

سرپرست معاونت غذاو دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تجویز داروهای ترکیبی صرفاَ با نظر پزشک و ساخت آن منحصراَ تحت نظارت مسوول فنی داروساز در داروخانه است و هرگونه فعالیت درمانی در زمینه انواع بیماری های پوستی باید تحت‌نظر پزشک متخصص و مرتبط با بیماری انجام گیرد. ساخت داروهای ترکیبی و عرضه محصولات با ادعای درمانی در اماکنی غیر از داروخانه، دخالت در امور پزشکی و درمان بوده و تخلف محسوب می‌شود.

جوانمردی در پایان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه سلامت، آن را از طریق شماره‌گیری سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع‌رسانی نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز