رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

پرداخت وام قرض‌الحسنه به روستاییان برای لوله کشی گاز شهری

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۲:۴۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۱۷۱۵
پرداخت وام قرض‌الحسنه به روستاییان برای لوله کشی گاز شهری
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تفاهم نامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستاییان برای انجام لوله کشی گاز با چهار بانک عامل در استان بسته شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیرحسین نظری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد که برای لوله کشی گاز خانه های روستایی تسهیلاتی پرداخت شود و به همین منظور این سازمان با چهار بانک عامل در استان تفاهم نامه‌ای را در این خصوص منعقد کرد.

او گفت: مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت هفت ساله و نرخ سود چهار درصد است، با پرداخت این تسهیلات خانه های روستایی که علمک گاز دارند اما توانایی لوله کشی را ندارند از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: در بسیاری از مناطق روستایی علمک گاز تا درب خانه ها نصب شده اما روستاییان به لحاظ مالی، توانایی انجام لوله کشی گاز را ندارند، با انجام این کار نیاز مردم مناطق روستایی به گازهای سیلندری کاهش می یابد و از گاز شهری برخوردار خواهند شد.

نظری بیان کرد: برای انجام این کار و تسهیل و سرعت بخشیدن به این طرح لازم است که اداره کل امور روستایی استان و فرمانداری ها با جدیت ورود کنند و افراد نیازمند را شناسایی و به بانک ها معرفی کنند.

رییس سازمان صمت در پایان اضافه کرد: کمک به روستاییان برای لوله کشی گاز باعث می شود خانواده‌های روستایی نیاز کمتری به گاز مایع(سیلندری) داشته باشند، زیرا بیشترین حجم توزیع گاز مایع در روستاها انجام می شود.

لازم به ذکر است که از شهریورماه امسال توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی در حال انجام است و طبق این دستورالعمل مصرف کنندگان گاز مایع و شرکت های توزیع این نوع گاز باید به صورت الکترونیکی کار خرید و یا فروش گاز را انجام دهند، اجرای این طرح به منظور نظارت هر چه بیشتر بر نحوه توزیع گاز مایع اجرایی شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز