استاندار خوزستان خبر داد:

کاهش ۲۷ درصدی مصدومان و ۱۴ درصدی فوتی‌ های تصادفی در خوزستان/ امنیت مردم در حوزه شهری تامین شود/ لزوم تعیین تکلیف احداث پایگاه‌های اورژانس

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۵۱۳۸
کاهش ۲۷ درصدی مصدومان و ۱۴ درصدی فوتی‌ های تصادفی در خوزستان/ امنیت مردم در حوزه شهری تامین شود/ لزوم تعیین تکلیف احداث پایگاه‌های اورژانس
استاندار خوزستان از کاهش ۲۷ درصدی مصدومان و ۱۴ درصدی فوتی‌ های ناشی از تصادف های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خوزستان با بیان اینکه باید اقدام های حوزه ترافیک به گونه‌ای انجام شود که تعداد مصدومان و مرگ و میر ناشی از تصادف ها به اندازه پیش‌بینی شده باشد، اظهار کرد: امیدواریم طبق برنامه پنج ساله ششم، استانداردهای لازم را در این خصوص فراهم کنیم. خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون این امر محقق شده و امیدواریم اهداف دیگر نیز تا پایان سال محقق شوند.

او گفت: در سال گذشته ۹۵۸ مورد فوتی بر اثر تصادف ها داشتیم که امسال این آمار به ۶۰۲ مورد رسیده است. اگر این روال ادامه یابد تا پایان سال شاید ۷۴۰ مورد فوتی داشته باشیم که این وضعیت نشان دهنده حرکت در مسیر برنامه‌ریزی شده است.

استاندار خوزستان افزود: تعداد مصدومان ناشی از تصادف ها نیز از چهار هزار و ۶۰۰ مورد در سال گذشته به حدود سه هزار و ۳۰۰ مورد رسیده است.

شریعتی با بیان اینکه اقدام های انجام‌شده در زمینه زیرساختی و نظارت و مراقبت قابل تقدیر است، اضافه کرد: امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی تعداد مجروحان تصادف ها و کاهش ۱۴ درصدی موارد فوت بوده‌ایم که باید این روند ادامه داشته باشد و به ویژه در حوزه شهری بهبود یابد.

او با اشاره به حوادث ترافیکی درون شهری نیز بیان کرد: قابل قبول نیست که در حوزه شهری تا این حد فوتی داشته باشیم و در برخی شهرها نیز موارد فوت افزایش یابد. باید با حداقل خطر موجود، امنیت مردم در حوزه شهری تامین شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت رسیدگی اورژانس در زمان وقوع حوادث، تصریح کرد: نقش اورژانس در نگاه عموم و وضعیت عادی به چشم نمی آید، در حالی که چند دقیقه تاخیر اورژانس می‌تواند به قیمت از دست رفتن جان انسان تمام شود، بنابراین باید نسبت به این مساله، حساس شویم.

شریعتی با بیان اینکه حدود سه سال پیش توافق شد که در مدت یک سال، اعتبار ساخت ۵۰ پایگاه اورژانس و سال بعد نیز اعتبار ساخت ۵۰ پایگاه دیگر تامین شود اما دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این زمینه پای کار نیامده است، افزود: تا کنون تنها کار ساخت ۱۲ پایگاه اورژانس به اتمام رسیده و هشت پایگاه دیگر نیز رو به اتمام است. این وضعیت قابل قبول نیست و نشان از این است که در این زمینه اهتمام کافی نبوده است.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به عدم حضور مسوولان مرتبط در جلسه شورای ترافیک استان، تاکید کرد: در جلسه آینده شورای ترافیک خوزستان باید شهردار اهواز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مدیرانی که باید در این راستا همکاری کنند، حضور داشته باشند تا وضعیت زمین‌های این پایگاه‌های اورژانس تعیین تکلیف شود و حداقل ۵۰ پایگاه اول تکمیل شوند و با کسری کمتری به برنامه پنج ساله بعدی برویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز