معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان بیان کرد:

افزایش اماکن ورزشی در ۸ سال دولت تدبیر و امید به ۶۰ هزار مکان/هدف وزارت ورزش ایجاد انقلاب شفافیت است/لزوم تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری از سوی مجلس

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۶:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۵۹۸۳
افزایش اماکن ورزشی در ۸ سال دولت تدبیر و امید به ۶۰ هزار مکان/هدف وزارت ورزش ایجاد انقلاب شفافیت است/لزوم تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری از سوی مجلس
معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان گفت: در هشت سال دولت تدبیر و امید تعداد اماکن ورزشی از ۲۲ هزار و ۵۰۰ مکان به ۶۰ هزار مکان ورزشی افزایش یافته اند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جمشید تقی زاده ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی هفت پروژه ورزشی در آبادان اظهار کرد: در دوران جوانی بارها به آبادان آمده ام، در گذشته تبریز و آبادان از قطب‌های فوتبال کشور بودند و این افتخار را دارم که بارها برای برگزاری مسابقه ها به آبادان سفر کردم.

 او گفت: امروز کارکرد اصلی ورزش افزایش نشاط و شادابی و ایجاد امید و روحیه است و این در مقابل اقدام های دشمنان این مرز و بوم است که به دنبال ایجاد تفرقه و نا امیدی در کشور هستند.

تقی زاده ادامه داد: امروز جامعه ما نیازمند نشاط امید و عقلانیت است و مدیران به جای پرداختن به حاشیه‌ها باید به امور مردم رسیدگی کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سال ۹۲، ۲۲ هزار و ۵۰۰ اماکن ورزشی را تحویل گرفتیم، بیان کرد: در این هشت سال با تلاش دولت تدبیر و امید تعداد اماکن ورزشی کشور به ۶۰ هزار مکان رسید و این مهم در سایه مصوبات خوب مجلس بوده است.

تقی زاده با بیان اینکه بعد از ۴۹ سال لایحه شرح وظایف ورزش کشور توسط مجلس مشخص و مصوب شده، اضافه کرد: امروز افتخار ما این است که شورای عالی ورزشی با حضور فرمانداران به عنوان رییس شورای عالی ورزش شهرستان‌ها و وزیر ورزش و جوانان به عنوان دبیر شورای عالی ورزش و نهایتاً آقای رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای عالی ورزش کشور تشکیل خواهد شد که از دستاوردهای بسیار مهم کشور است.

او با اشاره به ظرفیت های ورزش آبادان تصریح کرد: آبادان به عنوان پایتخت ورزش های همگانی، قهرمانی و حرفه ای  نیازمند یک طرح جامع و تفصیلی است که مجموعه مدیریتی ورزش خوزستان و شهرداری باید با بهره مندی از یک مشاور توانمند بتواند تمام ظرفیت ها و فضاهای ورزشی را به عنوان کاربری ها مشخص کنند تا ما در محدوده های مختلف و با همت نمایندگان مجلس و در راس آنها فرمانداران و شهرداران با کار اجرایی که انجام خواهند داد، بتوانیم به ورزش این منظقه کمک کنیم. در همین راستا حتما جلسه ای را بعد از تعریف فضاهای کاربری با حضور  وزیر ورزش و جوانان، مدیریت ورزش خوزستان، فرماندار شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم نسبت به فضاهای ورزشی تعریف شده به ورزش شهرستان آبادان که عمدتاً به عنوان پایتخت ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی کشور نامیده می‌شود فضاهای ورزشی را نسبت به آن پایتخت تعریف کنیم تا با برنامه ریزی و توجه ویژه به بخش های مختلف ورزشی در آبادان توسعه این شهرستان در این بخش تحقق یابد و آبادان را به جایگاه اصلی خود برساند.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از خواسته های ما از مجلس و نمایندگان محترم تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری است که افق های روشنی را پیش روی ورزش کشور می گذارد، و با ورود بخش خصوص تقویت خواهد شد، گفت: یکی از کمبودها ما در بخش ورزش نظام جامع باشگاه داری است. از این طریق ورزش توسط باشگاه‌ها اداره خواهد شد و امیدوارم این لایحه با توجه به اینکه اخیراً به دولت رفته و مصوبه آن را انجام داده، حدودا تا یک ماه آینده به مجلس برسد و بتواند از طریق کمیسیون ها به ویژه کمیسیون تخصصی و فرهنگی، مصوبه های لازم را کسب کند. با تصویب این لایحه افق‌های جدیدی پیش روی ورزش کشور باز خواهد شد و ورزش در دست بخش خصوصی توانمندی‌های خودش را نشان بدهد.

تقی زاده تاکید کرد: آنچه در نظام اداری وزارت ورزش توسط وزیر ورزش انجام می‌شود، ایجاد انقلاب شفافیت به مثابه یک راهبرد و نه یک رخداد است که موجب اعتبار بخشی مجموعه وزارت شده است و مدیریت شیشه ای را در وزارت‌خانه اجرا کرده ایم و سعی ما این است که هر گونه اعتباری به ورزش اختصاص یابد آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس قادر به کمک کردن ورزش حرفه ای نیستیم، خظاب به نمایندگان آبادان حاظر در مراسم اظهار کرد: امیدواریم شما نمایندگان مقدمه کار را برای سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق بودجه فراهم کنید که ما بتوانیم به ورزش حرفه‌ای از جوانب مختلف کمک کنیم چرا که می‌دانید کمکی که وزارت نفت در اختیار وزارت ورزش می گذارد کاملا توسط دستگاه‌های نظارتی رصد می شود و آنجایی که ما می‌توانیم کمک کنیم قطعاً مشکلی نداریم ولی آنجایی که مصوبه مجلس مانع برخی کمک ها به ورزش حرفه‌ای می شود، دست ما بسته است که امیدوارم نمایندگان مجلس با تصویب قوانینی این امکان را برای ما فراهم کنند تا بتوانیم به ورزش حرفه ایی این منطقه کمک کنیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ هم المپیک و پارالمپیک و هم آسیایی ها را داریم، اضافه کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران انشالله بتوانیم در سال آینده مدال های خوشرنگ را به ارمغان بیاریم و به مردم اهدا کنیم و در این وضعیت تحریم ها دل مردم را شاد کنیم که البته خوزستان در المپیک و پارالمپیک سهم بیشتری دارد که جا دارد از تلاش ورزشکاران و مسوولین ورزش استان تشکر و قدردانی کنم. همچنین از همه عزیزانی که برای ورزش دلسوزی می کنند و تلاششان این است که علیرغم تحریم های ظالمانه ایی که صورت گرفته ورزش ایران اسلامی در جایگاه واقعی خودش در آسیا بدخشد تشکر می کنم و امیدوارم شاهد روزی باشیم که استکبار جهانی ببیند که ورزشکاران ما مدال های خوشرنگی را درو خواهند کرد و برای مردم عزیزمان به ارمغان خواهند آورد و پرچم غرور آفرین کشورما بارها و بارها در صحنه های بین المللی به اهتزاز در آید.

تقی زاده در پایان بیان کرد: صمیمانه از وزیر محترم نفت سپاسگزارم که در راستای مسوولیت اجتماعی این وزارت خانه اقدام های خوبی در حوزه ورزش انجام داده است.

لازم به ذکر است که در دومین روز از سفر معاون وزیر ورزش و جوانان، هفت پروژه عمرانی ورزشی کلنگ زنی شد. اعتبار ریالی این پروژه ها که بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال است از محل اعتبارهای نفتی در راستای انجام مسوولیت های وزارت نفت پرداخت خواهد شد. احداث پنج زمین چمن مصنوعی در محدوده شهری و روستاهای آبادان، ساخت خانه ورزش های رزمی و احداث مجموعه روباز ورزشی به منظور توسعه ورزش های ساحلی از جمله پروژه های کلنگ زنی شده که عمدتا در مناطق حاشیه ایی و کم برخوردار قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز