استاندار خوزستان در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام بیان کرد:

همگرایی جهانی در حوزه مقاومت می تواند زمینه ساز آزادی و مبارزه با ظلم در جهان امروز بشود

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۶۴۱۳
همگرایی جهانی در حوزه مقاومت می تواند زمینه ساز آزادی و مبارزه با ظلم در جهان امروز بشود
استاندار خوزستان گفت: همگرایی جهانی در حوزه مقاومت می تواند زمینه ساز آزادی، امید و مبارزه با ظلم و ستم در کالبد جهانی امروز باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلامرضا شریعتی دقایقی قبل در جریان برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام که در سالن شماره یک مجموعه فرهنگی و همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و ایثار را در دیار قهرمان پرور آبادان و خرمشهر به فال نیک می‌گیریم و جا دارد درایت و برنامه ریزی تمام دست‌اندرکاران و یاریگران برگزاری این حرکت هنری و پر برکت را ارج بنهیم.

او ضمن گرامیداشت سالروز حماسه مردم هویزه، گفت: جا دارد سالروز حماسه مردم هویزه قهرمان را به روان پاک شهدای این روز بزرگ و همچنین شهید علم الهدی و شهدای همراه ایشان گرامی بداریم و به روح تمامی آن شهیدان سلام بفرستیم. شهدایی که نام آن ها پشتوانه ابدی برای کشور عزیز ما و اقتدار امروز و فردای ایران اسلامی بوده و هست.

استاندار خوزستان افزود: تاریخ بشریت همیشه شاهد جنگ افروزی ها در جغرافیای مختلفی بوده، جنگ هایی که صحنه قدرت نمایی کشورها و نشان و تجلی خشونت و سلطه جویی بسیاری بود که ثمره خیلی از آن ها ویرانی عمرانی و اقتصادی برای جوامع و ملت‌ها بود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: روی دیگر سکه جنگ‌ها، ظهور عواطف، آرمان های اخلاقی و اسلامی در مقابله با سلطه جویی از ظلم و ستم بوده است. در همین باره مسیر سبز مقاومت به گونه‌ای نمایان شد که روی دیگر جنگ را نمایان می‌کند.

شریعتی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی که با ذوق و هنر ایرانی اسلامی همراه است، می تواند نا گفته های زیادی از ایثار و مقاومت را نشان دهد. در همین خصوص همگرایی جهانی در حوزه مقاومت می تواند زمینه ساز آزادی، امید و مبارزه با ظلم و ستم در کالبد جهانی امروز باشد.

او با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی می‌تواند حس مقاومت و مبارزه با سلطه جویی را بیش از پیش زنده کند، یادآور شد: در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان شاهد بودیم که ملت سرافراز ایران اسلامی در آزمون های سخت، وحدت کلمه را به خوبی به منصه ظهور رساندند.

استاندار خوزستان در پایان بر حمایت از چنین حرکت های فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود: باید زمینه‌های مناسب و بسترهای لازم را برای فعالیت فیلمسازان و هنرمندان دفاع مقدس و جبهه مقاومت فراهم کنیم.

لازم به ذکر است که در ادامه مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه رسام و دفاع و مقاومت از خانواده شهدای جنگ تحمیلی پیشکسوتان هنرمند دفاع مقدس و همچنین خادمین حوزه فرهنگ و هنر دفاع مقدس و مقاومت تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از کتاب های نگارش شده درباره کارگردانان سینما دفاع مقدس(ابراهیم حاتمی کیا و کارگردان فقید رسول ملاقلی پور) رونمایی شد.

در همین راستا پوستر سومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت نیز در این مراسم رونمایی شد.

لازم به توضیح است که دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام(دفاع مقدس و مقاومت) با رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فیلم(١۸٠ ثانیه‌ای- مستند- داستانی- پویانمایی- نماهنگ) و فیلمنامه برگزار شد. در این دوره از جشنواره دو هزار و ۷۰۶ اثر از ۱۰۸ کشور و پنج قاره جهان به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد که از این تعداد دو هزار و ۲۰۸ اثر از کشورهای خارجی و ۴۹۸ اثر داخلی بوده است که در پایان آثار کشورهای استرالیا، هند و ایتالیا به همراه ۱۸ استان حائز رتبه شدند.

دومین جشنواره همچون اولین دوره این جشنواره با حمایت و میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز