دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیان کرد:

دین خود را به آبادان ادا خواهیم کرد/ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه تا پایان سال جاری

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۸:۰۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۷۰۹۰
دین خود را به آبادان ادا خواهیم کرد/ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه تا پایان سال جاری
دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: انشالله طبق قول وزیر محترم بتوانیم در واقع قبل از آخر سال شاهد ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه باشیم که در این مسیر امیدواریم سایر دستگاه ها از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی آن اجازه های قانونی را به وزارت بهداشت درمانی بدهد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد حسین آیتی عصر امروز در جریان افتتاح نخستین واحد کمپوس کشور که با حضور دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، فرماندار، دو تن از نمایندگان مجلس و امام جمعه شهرستان و مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح شعبه بین الملل مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور با دانشکده علوم پزشکی آبادان هستیم که جا دارد این مهم را به مردم عزیز و شریف آبادان تبریک بگویم.

او در خصوص سوالی مبنی بر آخرین وضعیت ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه، گفت: موضوع تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه در دستور کار وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و در این خصوص مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر نمکی حمایت خیلی خوبی را انجام داده اند.

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت افزود: سندی تحت عنوان آمایش سرزمین در سال ۹۴ توسط ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد. این سند در واقع بحث توسعه محیطی ساختارهای آموزش پزشکی را سطح بندی کرده اما در این سند نکاتی مثل"منطقه آزاد" در آن دیده نشده بود که با پیگیری های انجام شده، مقام عالی وزارت طی دو نامه به شورای انقلاب فرهنگی برای در نظر گرفتن تبصره ایی در این خصوص در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته که امیدواریم به زودی این اتفاق مبارک نیز تحقق یابد.

آیتی بیان کرد: بر اساس آن سند انشالله تبدیل دانشکده به دانشگاه اتفاق بیفتد. این در حالی است که کل نظام به این خطه و مردم آبادان و خرمشهر و مقاومت که در هشت سال دفاع مقدس داشتند، مدیون است و امیدواریم این دین به گردن کشور را بر اساس ساز و کارهای قانونی و بر اساس شرایط و پتانسیل های خیلی خوب و خاص آبادان مانند فرودگاه بین المللی، منطقه آزاد، بنادر خوبی که اینجا فعال هستند و بحث بین المللی سازی که در اینجا در حال اتفاق افتادن است، ادا کنیم.

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پایان بیان کرد: انشالله طبق قول وزیر محترم بتوانیم در واقع قبل از آخر سال شاهد ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه باشیم که در این مسیر امیدواریم سایر دستگاه ها از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی آن اجازه های قانونی را به وزارت بهداشت درمانی بدهد.

لازم به ذکر است که برای اولین مرتبه در کشور یک کمپوس یا پردیس مشترک بین دانشگاهی(مرکز پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی خارجی) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده علوم پزشکی آبادان راه اندازی شد. این مرکز در حال پذیرش دانشجو است که پیشبینی می شود در گام نخست با جذب ۶۰ دانشجوی خارجی از بهمن ماه امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس، به صورت آموزش از راه دور کار خود را آغاز کند.

بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و زیرساخت های دانشکده علوم پزشکی آبادان و ظرفیت های منطقه آزاد اروند در این راستا، از دیگر برنامه های حضور دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز