نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه از مطالبه های بر حق مردم آبادان و خرمشهر است/افزایش ۸ رشته پیراپزشکی به رشته های دانشگاهی آبادان

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۹:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۷۱۰۳
ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه از مطالبه های بر حق مردم آبادان و خرمشهر است/افزایش ۸ رشته پیراپزشکی به رشته های دانشگاهی آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه از مطالبه های بر حق مردم آبادان و خرمشهر است و ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیر این مهم هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جلیل مختار عصر امروز در جریان مراسم افتتاح نخستین مرکز کمپوس کشور فی مابین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده علوم پزشکی آبادان که با حضور دکتر محمدحسین آیتی دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرماندار و امام جمعه آبادان و مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: سفر امروز دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در راستای پیگیری موضوع های مختلف بهداشت و درمان از جمله ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه، انجام شده است و طی بازدید های انجام شده خوشبختانه با ارایه گزارش مثبت به زوی این مهم تحقق یابد.

او با اشاره به محورهای سفر این مقام وزارت بهداشت به آبادان، گفت: سفر دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور امروز در سه محور پیگیری شد؛ یکی از موضوع های مورد بحث اجرای تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده علوم پزشکی آبادان است که الحمدالله کمپوس یا پردیس دانشگاهی بین المللی راه اندازی شد که امیدوارم خیر و برکت برای شهر آبادان و خرمشهر به همراه داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مطالبه های بسیار مهمی که در مجلس دهم به اتفاق نمایندگان قبل به دنبال آن بودیم موضوع تبدیل وضعیت دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی آبادان بود که به عنوان مطالبه بسیار مهم مردم آبادان و خرمشهر مطرح است و ما به نمایندگی از آنها پیگیری این موضوع هستیم. قرار است دبیر محترم شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور گزارش این سفر و بازدیدهای انجام شده را با توجه به زیرساخت های موجود برای تبدیل وضعیت دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی به وزارت بهداشت ارایه کند.

مختار در خصوص جلسه امروز مسوولان وزارتی با مسوولان منطقه و شهرستان در راستای موضوع های مطرح شده با بیان اینکه امیدواریم پیگیری های در حال انجام نهایتا منجر به اتفاق های مهمی بشود، اضافه کرد: در جلسه امروز طی تماس مستقیم با وزیر محترم بهداشت و درمان، ایشان در جمع حاضرین وعده تبدیل وضعیت شدن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی آبادان را تا بهمن ماه سال جاری دادند و این موضوع را در دستور کار شواری عالی انقلاب فرهنگی دانستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بازدید از زیرساخت های دانشگاه آزاد اسلامی آبادان به عنوان سومین هدف سفر دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شهرستان، بیان کرد: عصر امروز نیز از دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی زیرساخت های این مرکز علمی به منظور ارایه هشت رشته پیراپزشکی بازدید شد. امیدواریم در نهایت با ارایه گزارش مثبت بتوانیم با افزایش هشت رشته پیراپزشکی جدید به این دانشگاه شاهد ارتقای سطح این مرکز علمی در شهرستان باشیم.

لازم به ذکر است که برای اولین مرتبه در کشور یک کمپوس یا پردیس مشترک بین دانشگاهی(مرکز پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی خارجی) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده علوم پزشکی آبادان راه اندازی شد. این مرکز در حال پذیرش دانشجوی است که پیشبینی می شود در گام نخست با جذب ۶۰ دانشجوی خارجی از بهمن ماه امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس، به صورت آموز از راه دور کار خود را آغاز کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز