رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری خبر داد:

آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در آغاجاری

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۳:۵۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۹۰۱۹
آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در آغاجاری
رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری از آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدره گل خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق ضیایی نژاد ضمن اعلام این خبر اظهار  کرد: متاسفانه مصرف گل بعد از تریاک دومین ماده پر مصرف در بین جوانان شده است که این موضوع زنگ خطری جدی برای خانواده ها و جامعه است.

او گفت: در حالی که اغلب عموم و جوانان تصور می کنند که ماده  گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، اما طبق تحقیق های انجام شده، ماده گل حاوی بیش از ۴۰۰ نوع ماده شیمیایی بوده و مصرف آن بسیار خطرناک و اعتیاد آور است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری افزود: مقدار THC موجود در ماده گل یا همان"تتراهیدروکانابینول" اثر اعتیاد آور بسیار زیادی در فرد و نوجوان ایجاد می کند، به نحوی که منجر به بروز سرخوشی کاذب و توهم در فرد مصرف کننده می شود.

ضیایی نژاد کمترین آسیب مصرف این ماده خطرناک را افزایش ضربان قلب، احساس بی قراری، افسردگی و توهم های شدید و در نهایت اعتیاد بر شمرد و بیان کرد: این ماده به طور مستقیم بر روی بخش هایی از مغز انسان که مسوول آرامش بخشی است، اثر گذاشته و آن بخش از مغز را فلج می کند و خود جایگزین آن می شود.

او اضافه کرد: تنها راه پیشگیری از مصرف این ماده و سایر مواد اعتیاد آور، آگاهی عمومی جامعه، به خصوص جوانان و ایجاد حساسیت در این افراد و بیان خطرها و عوارض ماده گل از طرق مختلف است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری در پایان افزود: اداره بهزیستی آغاجاری در این کارزار ضمن بهره مندی گسترده از فضای مجازی و تکثیر و توزیع تراکت، پوستر و همچنین ساخت استیکر های موضوعی و نیز موشن گرافی آموزشی، و همچنین آموزش مقیمان مراکز ترک اعتیاد، نسبت  به آگاه سازی عمومی به خصوص در محله های آسیب پذیر از طریق درج پیام های آموزشی بر لیوان، جا کلیدی و مشما اقدام نموده است.

لازم به ذکر است که شهرستان آغاجاری از شهرستان‌های جنوب شرق استان خوزستان است و از بزرگترین مناطق نفت‌خیز کشور به شمار می آید.

 

 

نظر شما