هشدار رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

بهمن سنگینی در راه است/ احتمال وقوع پیک سوم کرونا

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۳:۴۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۴۱۴۵
بهمن سنگینی در راه است/ احتمال وقوع پیک سوم کرونا
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نسبت به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی هشدار داد و گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در منطقه به پایین ترین میزان ممکن رسیده است و متاسفانه فقط ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

شکراله سلمان‌زاده امروز پنج شنبه دوم بهمن ماه جاری در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان با اشاره به روند افزایشی موارد سرپایی مبتلایان در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: در روزهای اخیر وضعیت بیماری از حالت ثابت به صعودی تغییر پیدا کرده است و احتمال وقوع پیک سهمگین بیماری در بهمن و اسفندماه وجود دارد.

او گفت: تجربه یک سال گذشته نشان می دهد در صورتی که مردم و مسوولین بیماری را جدی نگیرند و به خوبی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکنند، افزایش سریع موارد بیماری، افزایش مرگ و میر و به دنبال آن پیک سوم زمستانی قطعی خواهد بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با اشاره به اینکه افراد جوان معمولا بدون علامت یا با علایم خفیف به کرونا مبتلا می‌شوند، افزود: حضور در خانه افراد مسن و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و بیماری را به این افراد که مستعد ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، منتقل کنند. بنابراین در صورت انتقال بیماری به این افراد، احتمال مرگ و میر آن‌ها نیز وجود دارد پس باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز