در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد:

انجام ۵۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت آبادانی

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۴:۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۴۱۵۷
انجام ۵۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت آبادانی
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام ۵۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت در قالب طرح شهید سلیمانی توسط کارشناسان پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد.

نجمه سیدآقامیری امروز پنج شنبه دوم بهمن ماه در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از تاریخ ۲۹ دی ماه با پیگیری و تلاش های صورت گرفته انجام تست سریع آزمایش بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان فعال شده و هم اکنون با تجهیز و راه اندازی تیم های واکنش سریع سیار، نمونه گیری از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته اند در سطح شهرستان در حال انجام است.

او گفت: از آنجایی که شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارایه مراقبت ها و خدمت های ضروری بهداشتی(حضوری و غیر حضوری) به خصوص به گروه های در معرض خطر  بسیار پر اهمیت است، با راه اندازی این فرآیند و انجام تست سریع در محل سکونت افراد، ۵۰۰ تست در ماه گذشته انجام شده و منجر به شناسایی به هنگام ۱۰ بیمار مثبت شده و در خصوص قرنطینه خانگی آنان اقدام شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با اشاره به وضعیت حساس و شکننده شیوع کرونا ویروس در شهرستان افزود: خانواده های بیماران کرونا مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران مرکز بهداشت قرار می گیرند.

آقامیری در پایان بیان کرد: از همه همشهریان آبادانی می خواهیم تا با زدن ماسک، حضور پیدا نکردن در اجتماع ها و عدم خروج غیر ضروری از منزل، مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کووید ۱۹ یاری نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز