استاندار خوزستان بیان کرد:

زمینه روستای بدون بیکار در طویبه فراهم است/حضور پر رنگ بانوان تحصیل کرده و خوشفکر در زمینه اشتغال و معیشت روستایی

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۸:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۴۵۹۴
زمینه روستای بدون بیکار در طویبه فراهم است/حضور پر رنگ بانوان تحصیل کرده و خوشفکر در زمینه اشتغال و معیشت روستایی
استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه علاقه‌مندی و همت خوبی در روستا طویبه حمیدیه است و با توجه به شرایط آن و نزدیکی به اهواز و فضای زیبایی که دارد خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته و در حال انجام است و زمینه برای اینکه یک روستای گردشگری بدون بیکار باشد، در آن فراهم است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز جمعه سوم بهمن ماه در حاشیه بازدید از روستای گردشگری طویبه از توابع شهرستان حمیدیه و آیین کلنگ زنی خانه بوم گردی این روستا اظهار کرد: امروز این توفیق به دست آمد که دیداری با اهالی روستای گردشگری طویبه داشته باشیم. خوشبختانه این روستا با همت مردم و مسوولین در حال تبدیل شدن به یک روستای گردشگری است.

او گفت: بیش از ۱۵ نفر تقاضای خانه های بوم گردی در این روستا داشتند که اولین آن کلنگ‌زنی شد و ساخت سایر خانه ها هم در ادامه آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: همه دستگاه‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، اداره کار، بنیاد مسکن، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل امور روستایی برای کمک به توسعه این روستا کمک نمایند.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد کرد: همچنین تسهیلات کم بهره با مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان و سایر ارقام در اختیار اهالی قرار می گیرد و بنا شد اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری کنند و بنیاد مسکن در طرح هادی این روستا بازنگری کند و آن را گسترش دهد.  

شریعتی اضافه کرد: خوشبختانه علاقه‌مندی و همت خوبی در این روستا است و با توجه به شرایط آن و نزدیکی به اهواز و فضای زیبایی که دارد خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته و در حال انجام است و زمینه برای اینکه یک روستای بدون بیکار باشد در آن فراهم است.

او ادامه داد: تا امروز هم کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدواریم این اقدام ها ادامه داشته باشد و ما هم کمک و حمایت می‌کنیم و انشاالله در آینده نزدیک این روستا یک روستای نمونه و الگو برای سایر روستاها خواهد شد.

شریعتی افزود: ما در گذشته از روستای علوه شهرستان کارون بازدید داشتیم که در حال حاضر به شرایط بسیار خوبی رسیده است و بر اساس برنامه ۷۰ روستا برای بوم گردی در نظر گرفته ایم که امیدواریم تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره برداری برسد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: حضور بانوان در این روستا بسیار امیدوار کننده است و در بحث اشتغال و کمک به معیشت خانوار و تولید در این روستا بانوان بسیار سرزنده، خوشفکر، تحصیل کرده و فعال هستند که جای امیدواری است و نوید توسعه و رشد فزآینده ای را برای استان ما می دهد.

 

نظر شما
پرونده ویژه