معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

طرح آموزش ابتدایی و مهارت فنی و حرفه ای برای بازماندگان از تحصیل در خرمشهر اجرایی می شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۲۰:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۵۲۱۷
طرح آموزش ابتدایی و مهارت فنی و حرفه ای برای بازماندگان از تحصیل در خرمشهر اجرایی می شود
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح آموزش و مهارت آموزی بازماندگان از تحصیل در خرمشهرخبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه با موضوع بازماندگان از تحصیل که با حضور محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر و عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان و تعدادی از روسای اداره های محلی در  مرکز آموزش فنی و حرفه ای خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در دو گروه تحصیلی قابل اجرا است؛ گروه اول دوره تحصیل ابتدایی که به عهده آموزش و پرورش شهرستان است و گروه دوم دوره اول و دوم متوسطه که با همکاری آموزش و پرورش و مرکز آموزش فنی و حرفه ای خرمشهر برگزار خواهد شد.

 او گفت: این طرح با شناسایی جامعه هدف در پنج شهرستان کشور به صورت پایلوت در حال انجام است که یکی از این شهرستان ها خرمشهر مد نظر قرار گرفته است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پشتیبانی از این طرح با سازمان یونیسف و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

میدری در پایان با اشاره به اینکه شهرستان خرمشهر دارای ۷۰۰ نفر بازمانده از تحصیل در مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه است، بیان کرد: ایجاد فرصت برابر آموزشی، توانمندسازی کودکان بی سواد و بازمانده از تحصیل در معرض آسیب و انسداد مبادی ورودی بی سوادی و فراهم کردن زمینه اشتغال از طریق کسب مهارت، مهم‌ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح برنامه ریزی شده است.

در این نشست مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان اظهار کرد: یکی از موثرترین علل ترک تحصیل در بین نوجوانان و جوانان عدم امید به آینده تحصیلی است.

عبدالنبی سواعدی بیان کرد: باید کودکان و جوانان بازمانده از تحصیل را به ادامه تحصیل در مدارس و یا فراگیری مهارت در فنی و حرفه ای تشویق و ترغیب کرد.

او گفت: در دوره اول و دوم متوسطه می توان با کمک آموزش و پرورش دوره های مهارتی منجر به کسب دیپلم را فراهم کرد تا فرد پس از اخذ دیپلم بتواند در آینده ادامه تحصیل بدهند و در صورت عدم تمایل به ادامه تحصیل  با مهارت های کسب شده وارد بازار کار شود.

مدیرکل فنی و حرفه ایی استان خوزستان با اشاره به تجربه چند ساله اجرای چنین طرح هایی در آبادان و خرمشهر تصریح کرد: فنی و حرفه ای ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در دو بخش دولتی و غیر دولتی برای اجرای این طرح در بخش های شهری و روستایی را دارد.

سواعدی اضافه کرد: پس از شناسایی افراد توسط کمیته امداد و معرفی آنان به فنی و حرفه ای، مشاوره و هدایت شغلی برای این افراد ارایه خواهد شد تا بتوانند آینده شغلی خود را با مطالعه و هدفمند انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است که پس از پایان جلسه معاون وزیر، فرماندار خرمشهر، مدیرکل فنی و حرفه ایی استان خوزستان و مسوولین شهری از کارگاه های آموزشی مرکز برادران خرمشهر بازدید به عمل آوردند.

 

نظر شما