استاندار خوزستان خبر داد:

اعطای نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی مقیم خوزستان/۲۳۰۰ فرزند مادر ایرانی استان در انتظار صدور شناسنامه

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۲۱:۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۷
اعطای نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی مقیم خوزستان/۲۳۰۰ فرزند مادر ایرانی استان در انتظار صدور شناسنامه
استاندار خوزستان گفت: در راستای اجرایی شدن قانون مصوب سال 1398 و شناسنامه دار کردن و هویت بخشیدن به فرزندان مادران ایرانی ای که پدر غیر ایرانی دارند، امروز اولین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در استان به خانم فاطمه ظریف اعطا شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز شنبه، چهارم بهمن ماه جاری در جلسه اعطا نخستین شناسنامه ایرانی به اتباع خارجی مادر ایرانی مقیم استان خوزستان با عنوان اینکه قانون اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادر ایرانی در راستای حمایت از زنان و بانوان ایرانی و پس از آن فرزندان و خانواده های آنها است، اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن قانون مصوب سال ۱۳۹۸ و شناسنامه دار کردن و هویت بخشیدن به فرزندان مادران ایرانی ای که پدر غیر ایرانی دارند، امروز اولین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در استان به خانم"فاطمه ظریف" اعطا شد.

او گفت: تا به امروز و پیش از تصویب این قانون فرزندان این بانوان با شرایط مبهمی در مبحث تحصیل و دیگر مباحث روبرو بودند که به لطف خدا با انجام و پیگیری احکام شرعی و مصوبه های قانونی آن، شرایط اعطا شناسنامه ایرانی به این فرزندان مهیا شد و از امروز این فرزندان نیز به عنوان شهروندان ایرانی شناخته خواهند شد.

استاندار خوزستان افزود: در استان دو هزار و سیصد فرزند مادر ایرانی داریم که تا به امروز ۵۲۴ پرونده برای تهیه شناسنامه ایرانی تشکیل شده و به تدریج کار های صدور این شناسنامه ها انجام خواهد شد.

شریعتی در پایان بیان کرد: پرونده سایر افراد نیز به زودی تشکیل خواهد شد و امیدواریم با صدور شناسنامه های آنها بتوانند به عنوان یک شهروند ایرانی از تمام تسهیلات و مزایای مربوطه بهرمند شده و استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز