به دبیری معاونت فنی و عمرانی استانداری خوزستان؛

کمیته های ۷ گانه رفع مشکل شهرستان‌های مسجد‌سلیمان - لالی و هفتکل - اندیکا تشکیل شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۱:۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۵۴۵۳
کمیته های ۷ گانه رفع مشکل شهرستان‌های مسجد‌سلیمان - لالی و هفتکل - اندیکا تشکیل شد
استاندار خوزستان گفت: برای رفع مشکل شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، هفت کمیته تشکیل شد که دبیرخانه آن دفتر فنی و عمرانی استانداری خوزستان است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکل شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا که با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد، از تشکیل هفت کمیته به منظور رفع مشکل این چهار شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دبیرخانه این کمیته ها دفتر فنی و عمرانی استانداری می‌شود و مسوولیت کمیته محرومیت زدایی با فرماندهی سپاه ولیعصر(عج)، کمیته بازسازی مدیرکل راه و شهرسازی، کمیته بهداشت و درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی، کمیته کشاورزی رییس جهاد کشاورزی، کمیته زیرساخت معاون عمرانی استانداری، کمیته فرهنگی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته اشتغال مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او با بیان اینکه این کمیته‌ها باید طبق شاخص‌های سازمان برنامه عمل کنند، گفت: باید ظرف دو تا سه ماه شفاف شود که در شاخص‌هایی همچون راه روستایی، آب شرب و… چقدر از متوسط استانی عقب هستیم تا اول سال که اعتبارها ابلاغ شد، غیر از شاخصی که طبق اعتبار توزیع می‌کنیم مابقی را طبق شاخص‌ها برای این چهار شهرستان جدا بگذاریم و بتوانیم کار تحول آفرینی صورت دهیم.

استاندار خوزستان افزود: اگر این روش چهار سال ادامه پیدا کند مقداری به میانگین متوسط استانی نزدیک خواهیم شد و به سمت عدالت گامی برداشته می‌شود.

شریعتی اضافه کرد: اما باید بدانیم اگر ۲۰۰ میلیارد تومان بین این هفت کمیته با مسوولیت رییس کمیته ها توزیع می‌شود، شاخص از کجا به کجا می‌رسد و ارتقا پیدا کند. البته باید طبق اولویت‌بندی ها کار صورت بپذیرد تا ظرف مدت چهار تا پنج سال شاخص‌ها در این چهار شهرستان اصلاح شود و فاصله با متوسط استانی به حداقل برسد.

نماینده عالی دولت در استان در پایان تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که اول سال و زمان اختصاص اعتبار را بدانیم و به چه حوزه ها و کارهایی اعتبار اختصاص داده می‌شود و بعد از انجام کارها و آخر سال شرایط چند درصد نسبت به اول سال بهتر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز