مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

سرمایه گذاری شرکت های اقماری جهاد کشاورزی در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۳:۲۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۴۲
سرمایه گذاری شرکت های اقماری جهاد کشاورزی در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهیان دریایی در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان پس از طرح و پیگیری از طریق سازمان های دامپزشکی و شیلات اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمدرضا قدسی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان، از ورود برخی از شرکت های اقماری جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری و مشارکت با فعالان عرصه آبزی پروری در مجتمع چوئبده آبادان خبر داد.

او که به همراه مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی و نادری، معاون صید و امور صیادی سازمان شیلات ایران، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل شیلات خوزستان و مسوولان محلی از مجتمع چوئبده آبادان و روند اجرای لایروبی کانال آبرسان اصلی شماره ۴ مجتمع و مزارع کانال شماره پنج بازدید کرد، اظهار کرد:  تنها 20 مزرعه از 120 مزرعه مجتمع پرورش میگوی چوئبده درسال جاری فعال بوده اند. در این حوزه مشکل هایی وجود دارد که مسوولان مربوطه باید آنها را پیگیری کنند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موضوع های مطروحه و مشکل حوزه آبزی پروری و کشاورزی شهرستان آبادان را با همسویی، همگرایی و همفکری حل می کنیم، افزود: بخشی از این پیگیری ها باید در سطح کلان کشور و به صورت ملی انجام شود و این مسیله در بازگشت به تهران و در گفت و گو با وزیر جهاد کشاورزی بررسی و دنبال خواهد شد.

قدسی بیان کرد: با توجه به زمینه ساز بودن اشتغال قریب به 6 هزار نفر، لذا این کار با هدف رونق کسب و کار انجام می شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی را ورود پر توان و قوی در بازارهای صادراتی دانست و تاکید کرد: هدف ما این است ضمن حفظ تولید، در افزایش صادرات محصولات حضور فعالی داشته باشیم.

او همچنین ضمن بازدید از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرستان آبادان افزود: موارد مشکل در این پروژه از سوی کشاورزان مطرح شد که مورد بررسی قرار می گیرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پایان به تفاهم‌نامه این وزارت خانه با سازمان ثبت اسناد و املاک، اشاره کرد و بیان کرد: ‌مشکل اسناد زمین های کشاورزی از طریق این تفاهمنامه قابل پیگیری و حل شدن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز