رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

دومین احیا موفق کارشناسان اورژانس ۱۱۵ آبادان در کمتر از ۲ ساعت/بازگشت مصدم ۵۲ ساله به زندگی دوباره

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۲۱:۲۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۷۸۰۸
دومین احیا موفق کارشناسان اورژانس ۱۱۵ آبادان در کمتر از ۲ ساعت/بازگشت مصدم ۵۲ ساله به زندگی دوباره
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پی تصادفی در جاده قفاس آبادان، موتور سوار ۵۲ ساله با اقدام به موقع اورژانس ۱۱۵ به زندگی دوباره بازگشت.

امین منصور امشب هشتم بهمن ماه جاری در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۸:۴۸ حادثه تصادفی در جاده قفاس به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان اطلاع داده شد کارشناسان مرکز پیام نزدیکترین پایگاه اورژانس را به محل حادثه اعزام کردند.

او با اشاره به اینکه این حادثه بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس با موتور سیکلت در جاده قفاس روبه روی روستای ملاکه آبادان، اتفاق افتاده بود، گفت: در این سانحه رانندگی  یک نفر مصدوم شده بود که در بررسی های اولیه کارشناسان فوریت های پزشکی مصدوم به علت صدمه های متعدد و ضربه به سر فاقد هر گونه علایم حیاتی بود.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بلافاصله تکنسین های اورژانس ۱۱۵ عملیات احیا قلبی ریوی را بر روی بیمار آغاز کردند و سرانجام با اقدام های به موقع فوریت های پزشکی علایم حیاتی مصدوم ۵۲ ساله باز می گردد.

 امین بیان کرد: با بازگشت نبض و تنفس مصدوم کارشناسان فوریت های پزشکی ضمن حفظ پایش های تنفسی درمانی تا بیمارستان، مددجو را به بیمارستان شهید بهشتی آبادان تحویل می دهند.

رییس اورژانس ۱۱۵ جنوب غرب خوزستان با اشاره به اینکه تکنسین های اورژانس حاضر در این ماموریت موفق آقایان راضی برزن و محمد محمد زمانی بودند، اضافه کرد: عملیات احیا موفق قلبی ریوی توسط خانم دکتر زینب رحمتی متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان تایید شد.

امین در پایان تصریح کرد: سرعت عمل و اقدام به موقع کارشناسان فوریت های پزشکی منجر به نجات جان دو مصدوم در دو سانحه رانندگی مختلف در سطح شهرستان آبادان می شود که بیانگر آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی می باشد.

لازم به ذکر است که در حادثه ایی مشابه ظهر امروز ساعت ۱۵:۵۰ در سه راهی شهر چوئبده محور اروندکنار به آبادان کارشناسان فوریت های پزشکی بدون اتلاف وقت اقدام های احیای پیشرفته قلبی ریوی و انجام لوله گذاری را برای انجام تنفس میکانیکی(تنفس مصنوعی) بر روی مصدوم مرد ۴۶ ساله آبادانی را انجام دادند که پس از دقایقی تلاش مستمر علایم حیاتی بیمار برقرار می شود و مددجو به زندگی دوباره باز می گردد.(اینجا)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز