از سوی فرماندار ویژه آبادان؛

جزییات محدودیت های جدید کرونایی آبادان تشریح شد/+ فهرست گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۷:۵۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۶۶۸۹
جزییات محدودیت های جدید کرونایی آبادان تشریح شد/+ فهرست گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت
فرماندار ویژه آبادان با توجه وضعیت قرمز کرونای شهرستان، جزییات محدودیت‌های جدید را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی امروز شنبه 25 بهمن ماه جاری در تشریح محدودیت های جدید شهرستان آبادان ناشی از وضعیت قرمز کرونایی، اظهار کرد: اداره ها و نیروهای ستادی شرکت‌ها باید با یک‌سوم کارکنان به فعالیت بپردازند و بقیه به صورت نوبت‌کاری فعالیت کنند.

او با اشاره به اینکه این مصوبه شامل همه اداره ها به جز اداره ها و سازمان‌های ضروری می شود، گفت: ساعت فعالیت اداره ها از ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تعیین شده است.

فرماندار ویژه آبادان افزود: در آبادان تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند. تردد نیز از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد ممنوع است. ضمنا تردد ناموجه خودروهای با پلاک غیر بومی در آبادان ممنوع اعلام می شود وکه در صورت مشاهده اینگونه خودروها ، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان بیان کرد: تا اطلاع بعدی پذیرای هیچ گونه مسافر و مهمان نخواهیم شد و از  هموطنان می خواهیم تا اطلاع ثانوی به آبادان سفر نکنند.

نماینده عالی دولت در آبادان اضافه کرد: مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، آموزشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام می شود و فعالیت آنها فقط به صورت مجازی ادامه دارد.

معاون استاندار خوزستان افزود: همچنین فعالیت تمامی زمین‌های ورزشی و باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، استخرها ممنوع اعلام می شود و فقط تیم‌هایی که درگیر مسابقه های کشوری و استانی هستند، با نظارت ستاد مقابله با کرونا، اجازه فعالیت دارند.

موسوی با اشاره به تعطیلی آرامستان‌ها، تاکید کرد: هرگز تا اطلاع ثانوی اجازه برگزاری مراسم عروسی و عزا که مستلزم تجمع هستند، داده نخواهد شد. این مصوبه ها برای همه اداره ها و بخش ستادی شرکت‌ها لازم‌الاجرا است، در غیر این صورت، برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد، در این خصوص برپایی هرگونه همایش، تجمع، گردهمایی بدون مجوز از دانشکده علوم پزشکی نیز ممنوع است.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان آبادان با بیان اینکه دستورالعمل وضعیت قرمز کاملا در آبادان از فردا عملیاتی می شود و ستاد کرونا از این لحظه جلسه های هماهنگی خود را در فرمانداری برگزار می کند، اضافه کرد: از شهروندان می خواهم با تمام توان همکاری کنند تا وضعیت کنترل شود.

فرماندار آبادان در پایان از تمام دستگاه های حاکمیت، دولتی، عمومی، خصوصی خواست با تمام توان دستورالعمل وضعیت قرمز را اجرا کنند.

لازم به ذکر است که گروه‌های شغلی شماره یک که در وضعیت قرمز مجاز به فعالیت هستند شامل مراکز ضروری مانند درمانی، داروخانه‌ها، امداد و نجات، آتش‌نشانی‌ها، آمبولانس‌ها و مراکزی که سرویس‌های عمومی مثل آب، برق، تلفن و توزیع مواد غذایی(مرغ، ماهی، گوشت و میوه) را در اختیار افراد قرار می‌دهند، مراکز توزیع مواد غذایی مثل سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز