مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاکید کرد:

کارفرمایان مکلف به پرداخت شرایط بازنشستگی ۴ درصد کارهای سخت و زیان آور هستند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۳۸۸۴۵
کارفرمایان مکلف به پرداخت شرایط بازنشستگی ۴ درصد کارهای سخت و زیان آور هستند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به استناد ماده ۱۴ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور ،کارفرما مکلف به پرداخت شرایط بازنشستگی ۴ درصد کارهای سخت و زیان آور است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ارسلان غمگین در جلسه کارگروه تخصصی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با موضوع بررسی مشکلات انجمن صنفی شرکت های خدمات فنی و مهندسی، که با حضور شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی استان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و کارفرمایان بخش خصوصی استان برگزار شد، اظهار کرد: به استناد ماده ۱۴ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، کارفرما مکلف به پرداخت شرایط بازنشستگی چهار درصد کارهای سخت و زیان آور است.

او به تعیین تکلیف ابهام بین شرکت پیمانکاری و کارفرما مادر تاکید کرد و گفت: اداره کار بنا به وظایف قانونی خود رای صادر می کند و کارفرمایی از نظر ما کارفرما است که کارگر برای آن کار کرده و می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: به خاطر اینکه کارگران سرگردان نشوند با بعضی شرکت های بزرگ و با پیگیری های انجام شده از طریق همکاران در حوزه بازرسی کار توانستیم با بعضی از کارفرماها به توافق های خوبی برسیم که از جمله آن می توان به شرکت ملی حفاری، پتروشیمی ها و چند شرکت بزرگ دیگر اشاره کرد که بنا شد چهار درصد سخت زیان آور را کارفرما مادر پرداخت کند.

غمگین بیان کرد: جلسه امروز نیز مربوط به شرکت فولاد خوزستان بود که در جلسه بعدی به جمع بندی و تعیین تکلیف چهار درصد کارهای سخت و زیان آور خواهیم رسید.

او اضافه کرد: ماده ۸۷ قانون کار به صراحت می گوید که اشخاص حقیقی و حقوقی که بخواهند کارگاه جدید تاسیس کنند یا توسعه دهند مکلف هستند نقشه های اجرایی و برنامه های کاری خود را برای بررسی در امر حفاظت فنی و بهداشت کار به وزارت کار تحویل دهند.

غمگین ادامه داد: در صورت عدم این اتفاق به استناد ماده ۱۷۷ قانون کار برای کارفرما مجازات جریمه و حبس دیده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان افزود: طبق بند ۶ دستورالعمل اخیر رییس قوه قضاییه، تکلیف بازرسان کار در بازرسی از کارگاه ها دو چندان شده است که این مورد نیز به صورت جدی مد نظر قرار گرفته می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز