استاندار خوزستان بیان کرد:

مرزهای شلمچه و چذابه برای عبور مسافران مسدود اعلام می شود/بر اساس رویکرد مردم محور دستورالعمل ها و محدودیت های کرونا اجرا شوند/باید فرهنگ خود را با توجه به شرایط روز تطبیق دهیم

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۳:۴۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰۰
مرزهای شلمچه و چذابه برای عبور مسافران مسدود اعلام می شود/بر اساس رویکرد مردم محور دستورالعمل ها و محدودیت های کرونا اجرا شوند/باید فرهنگ خود را با توجه به شرایط روز تطبیق دهیم
استاندار خوزستان گفت: بر اساس گزارش ها و بررسی های صورت گرفته ورود گونه جهش یافته کرونا از عراق بوده است هر چند ممکن است ریشه آن از کشور دیگری باشد از این رو به مدت یک هفته مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود مسافر بسته می شود

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه 29 بهمن ماه در نشست فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور اعضای شورای تامین و جمعی از فرمانداران و اعضای ستاد در محل مرکز مانیتورینگ اداره‌کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم پیک جدید کرونا را کنترل و مهار نماییم همانطور که پیک خای قبلی در استان با موفقیت کنترل و مهار شد.

او با بیان اینکه در ابتدای تشکیل  ستاد ملی کرونا که هنوز قرارگاه اجرایی این ستاد راه اندازی نشده بود پیگیری اجرای مصوبات نامشخص بود که با تشکیل این قرارگاه این مساله مرتفع شد، گفت: یکی از مسوولیت های این قرارگاه بررسی وضعیت اداره ها، مراکز خدماتی، بازارها و اصناف است که تا چه میزان پروتکل ها را رعایت می کنند.

استاندار خوزستان افزود: در صورتیکه در خوزستان مسوول قرارگاه منصوب نشده باشد در اولین فرصت مسوولیت قرارگاه اجرایی ستاد استانی مدیریت کرونا را منصوب می کنم تا پیگیری اجرای مصوبات به صورت موثر و منسجمی انجام شود.  

رییس ستاد مقابله با کرونا ویروس خوزستان بیان کرد: بیشترین راه ابتلا از سوی مبتلایان بدون علامت است. چون افرادی که دارای علایم هستند همه از آنها دوری می کنند اما افراد بی علامت ناقل اصلی کرونا هستند. مراودات خانوادگی و فامیلی نیز تاثیر زیادی در شیوع دارد.

سلیمانی اضافه کرد: در پیک فعلی ابتلای جوانان زیاد بوده و افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و شیرده و افراد مسن بیشترین درصد از مرگ و میر را تشکیل می دهند و خواهش می کنم همه مردم عزیز و شریف استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه نمایند.

رییس شورای سلامت خوزستان ادامه داد: فرهنگ عزاداری ها و جشن ها در برخی شهرها و مناطق زیاد است که این مراسم عامل بسیاری از موارد ابتلا و تلفات هستند و لازم است ما فرهنگ خود را با توجه به شرایط روز تطبیق دهیم.

رییس شورای تامین خوزستان تاکید کرد: تا وقتی کرونا شایع است مراسم عزا و عروسی و آیین های مختلف که با تجمع برگزار می شود، متوقف شوند و باید نسبت به این موارد افراد قبل از برگزاری مراسم توجیه شوند.

او گفت: برای توجیه خانواده ها، نیروی انتظامی و دادستانی آنها را دعوت کنند یا نزد خانواده عزادار بروند و درخواست نمایند مراسم با تعداد محدود برگزار شود.

استاندار خوزستان توضیح داد: قرارگاه شهید سلیمانی یکی از مهمترین عوامل کنترل این بیماری بوده است. قرارگاه اجرایی ستاد کرونا نیز سه کار و وظیفه اصلی دارند. وظیفه اول این قرارگاه شناسایی بیماران و کنترل مبتلایان است که در منازل قرنطینه شوند و در اجتماعات حاضر نشوند؛ مسوولیت دوم شناسایی و ردگیری افراد مرتبط با بیمار همچون اعضای خانواده و همکاران است و سومین کار مهم مراقبت از بیماران زمینه ای، افراد مسن و مادران باردار و شیرده است که در اجتماعات حاضر نشوند؛ این سه کار در کنار دیگر اقدامات همچون کمک های مومنانه که در جای خود اهمیت دارد وظیفه اصلی این قرارگاه است.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: از همه دستگاه ها می خواهم هر جا ستاد و قرارگاه کرونا درخواست کمک نمایند همه امکانات خود را در اختیار قرار دهند‌. همچنین شهرداری ها پیام های هشدار مطابق با نظر علوم پزشکی در سطح شهر نصب نمایند.

سلیمانی یادآور شد: در مراکز اجتماع محور همچون خانه های سالمندان، ندامتگاه ها، مراکز نظامی و... تست، مراقبت و رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است چون اگر یک نفر مبتلا شود موجب شیوع زیادی می شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا خوزستان تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و بررسی های صورت گرفته ورود گونه جهش یافته کرونا از عراق بوده است هر چند ممکن است ریشه آن از کشور دیگری باشد از این رو به مدت یک هفته مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود مسافر بسته می شود تا امکانات تست سریع و قرنطینه موقت چند ساعته برای گرفتن نتیجه تست در محل این دو مرز با رعایت استانداردها و به شیوه مطلوب گسیل و مستقر شود. البته تردد بارها از این دو مرز آزاد است.

رییس شورای سلامت استان خوزستان افزود: دستورالعمل ها و محدودیت ها در وضعیت های مختلف قرمز، نارنجی، زرد و آبی مشخص است و باید تمام و کمال رعایت و اعمال شود. از جمله اینکه مدارس در مناطق قرمز و نارنجی باید غیر حضوری باشد.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: ویروس جهش یافته بسیار خطرناک است. تقاضا می کنم با قدرت و بر اساس رویکرد مردم محور دستورالعمل ها و محدودیت ها اجرا شوند و همه موظف به اجرای دستورالعمل ها هستند و اگر دستگاهی از اجرای مصوبه ها ستاد خودداری نماید من اولین شاکی آن هستم چرا که این مصوبه ها در حکم قانون بوده و مورد تایید مقام معظم رهبری و مجموعه نظام هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز