معاون نظات و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان

پلمب ۱۵۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در خوزستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۰۳۰۱
پلمب ۱۵۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در خوزستان
معاون نظات و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از پلمب ۱۵۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  بهرام جباری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۵۰ واحد صنفی در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و عدم اجرای شیوه نامه تعطیلی اصناف در استان پلمب شدند که ۱۰۰ واحد ازاین تعداد در اهواز بودند.

او گفت: با قرمز شدن وضعیت کرونا در خوزستان بازرسی از بازار استان با شدت بیشتری دنبال می شود و طبق شیوه نامه شرایط قرمز کرونا تنها اصناف گروه یک که شامل نانوایی ها و اصنافی که مواد غذایی و میوه و تره بار به فروش می رسانند امکان فعالیت را دارند.

معاون نظات و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: بسیاری از اصناف در استان به ویژه اصنافی که در حاشیه استان هستند نسبت به تعطیلی بازار اعتراض دارند، البته با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز با توجه به خریدی که انجام دادند تعطیلی بازار به اصناف ضرر و زیان وارد می کند اما برای حفظ سلامتی مردم باید این دستورالعمل اجرایی شود.

جباری در پایان اضافه کرد: در این بازرسی ها نیروهای اماکن، نیروی انتظامی و بهداشت در کنار بازرسان این سازمان صمت حضور دارند.

لازم به ذکر است که طبق دستورالعمل ستاد کرونا در شرایط قرمز تنها اصناف گروه یک که در بخش خوراکی و تغذیه شاغل هستند باید فعالیت داشته باشند و در صورت رعایت نکردن این شیوه نامه پلمب و جریمه خواهند شد.

خوزستان برای سومین بار است که در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خواستار وضعیت اضطراری در این استان و اتخاذ اقدام های فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری شده است.

لازم به ذکر است که بیش از ۱۲۰ هزار اصناف در خوزستان فعال هستند.

 

نظر شما