استاندار خوزستان در گفت و گوی ویدیو کنفرانسی با رییس جمهور؛

ضرورت افزایش اختیارات استانی برای اتخاذ تصمیم های محلی و آنی/مدت محدودیت های کرونایی در وصول مالیات محاسبه نشود

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۴۸:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۰۳۸۹
ضرورت افزایش اختیارات استانی برای اتخاذ تصمیم های محلی و آنی/مدت محدودیت های کرونایی در وصول مالیات محاسبه نشود
استاندار خوزستان با ارایه پیشنهاداتی به رییس جمهور، گفت: با توجه به ضرورت تصمیم های لحظه ای در خصوص مقابله با بیماری کرونا از رییس دولت خواستارم مجوز اتخاذ تصمیم های محلی را صادر کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه دوم اسفند ماه جاری در نشست ویدیو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ارایه آخرین گزارش های کرونایی استان خوزستان به رییس جمهور اظهار کرد: شیوع جدید کرونا در خوزستان از اوایل بهمن ماه شروع شد و در چند روز گذشته شدت گرفته است.

او گفت: یکی از مهم ترین عوامل این بحران تردد بیش از ۳۰۰ نفر مسافر عراقی در روز از مرزها بوده است.

استاندار خوزستان افزود: یک روز قبل از  معارفه بنده در چهارشنبه شب جلسه مشترک ستاد کرونای استان و شورای تامین خوزستان برگزار شد و تصمیم های خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

رییس ستاد مقابله با کرونای خوزستان با اشاره به برگزاری جلساتی با وزیر بهداشت، وزیر کشور و مسوولین بهداشت و درمان و گروه های مختلف در استان، بیان کرد: در همین راستا معاون وزیر بهداشت دکتر جان بابایی ضمن حضور در استان و بازدیدهای حضوری از مراکز بیمارستانی، در جلسه ستاد کرونا حاضر شدند و تصمیم های مهمی در زمینه مقابله با کرونا اتخاذ شد.

استاندار خوزستان با بیان سختی در کنترل مراسم و جشن ها در استان تصریح کرد: در این خصوص سعی کردیم بزرگان و سران طوایف و اقوام را دعوت کنیم و با همکاری این عزیزان از برگزاری مراسم جلوگیری شود.

سلیمانی یکی از مشکلات مهم در خوزستان و دیگر نقاط کشور را عادی سازی این شرایط توسط مردم دانست و افزود: پیشنهاد بنده این است که شرایط قرمز، نارنجی و زرد در کشور باید با در نظر گرفتن محدودیت های این مقطع تا صفر شدن موارد ابتلا ادامه یابد و سپس شرایط آبی و سفید اعلام شود.

رییس شورای تامین استان خوزستان با بیان اینکه تصمیم هایی در زمینه مقابله با شیوع بیماری گرفته شده، اظهار کرد: تردد در مرز به مدت یک هفته ممنوع شده تا شرایط برای تست و ایجاد اقامتگاهی موقت تا حاضر شدن نتیجه تست فراهم شود.

 او گفت: محدودیت هایی در سطح شهرها انجام شده و گروه های نظارتی را قوی تر کرده تا با قدرت و جدیت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

رییس ستاد مقابله با کرونا خوزستان اضافه کرد: قرارگاه غربالگری محله به محله که در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است با برنامه ریزی دقیق و جدیت بیشتر در حال انجام است.

استاندار خوزستان بیان کرد: محدودیت های شدید یک هفته ای در استان در نظر گرفته شده که با توجه به رشد بیماری به احتمال خیلی زیاد تمدید خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه این محدودیت ها قطعا تبعاتی در بر دارد، تصریح کرد: جلساتی با حضور اصناف و اتحادیه ها برگزار شد تا با همکاری و نظر این عزیزان تصمیم هایی اتخاذ شود که تا جای ممکن تبعات محدودیت های موجود کاهش یابد.

استاندار خوزستان با ارایه پیشنهاداتی به رییس جمهور تاکید کرد: یکی از پیشنهادهای ما این است که مجوز اخذ تصمیم های محلی به دلیل کنترل بیماری و نیاز به تصمیم های لحظه ای از کمیته مربوطه، داده شود. همچنین وصول مالیات توسط اداره امور مالیاتی در مدت زمان تعطیلی بازارها، محاسبه و انجام نشود و چک های سررسید شده مراکز کسب و کار مهلت داده شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان تصریح کرد: تخفیف مالیات سه ماهه برای اصناف و اتحادیه ها حمایت دولت از کسب و کارها، تعلیق یا تقسیط قبوض خدماتی، تعلیق سررسید اقساط صاحبین مشاغل به مدت ۶ ماه ودر نهایت کمک از تامین اجتماعی در خصوص بیمه شدگان و بیمه گذاران از مصوبات جلسات چند روز اخیر است که از دولت خواستاریم با تصویب این موارد فضای بهتری برای اعمال محدودیت ها و ریشه کنی این بیماری ایجاد کند.

 

نظر شما