وزیر بهداشت با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان بیان کرد:

دچار گرفتاری عمده ایی در خوزستان شدیم/اعطای اختیارات ویژه به استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان/درخواست مسدود شدن مرزهای کرمانشاه و ایلام با عراق

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۷:۳۸:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۰۴۹۶
دچار گرفتاری عمده ایی در خوزستان شدیم/اعطای اختیارات ویژه به استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان/درخواست مسدود شدن مرزهای کرمانشاه و ایلام با عراق
وزیر کشور با توجه به شیوع کرونا ویروس موتاسیون یافته انگلیسی در خوزستان وابتلای بالا، گفت: متاسفانه دچار گرفتاری عمده ایی در استان خوزستان شده‌ایم که خواب و خوراک را از من و همکارانمان گرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سعید نمکی امروز شنبه دوم اسفند ماه جاری با بیان اینکه دچار گرفتاری عمده ایی در استان خوزستان شده‌ایم که خواب و خوراک را از من و همکارانمان گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه در شادگان به عنوان اولین کانون و بعد از آن در رامهرمز، اهواز، آبادان، قسمت های جنوب و به خصوص غرب استان خوزستان به شدت گرفتار شیوع کرونا ویروس شدیم.

او با اشاره به کرونای جهش یافته انگلیسی گفت: همانطور که قبلا گفته بودم این ویروس به مراتب سرکش تر و مهاجم تر از از ویروس قبلی است و علی رغم حرفی که روز اول انگلیسی ها زدند، این ویروس هم ابتلا و هم بیماری زایی بیشتر و هم مرگ و میر بیشتری را به دنیال تحمیل کرده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاران من در خوزستان به شدت مراقب هستند، افزود: تیم های مختلفی را به خوزستان فرستادیم و روز گذشته استاندار جدید استان در حضور معاونین بنده جلسه شورای تامین را برگزار کردند.

نمکی با اشاره به اینکه در این زمینه برنامه های مفصلی داشته و داریم، بیان کرد: امروز در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم های خوبی اتخاذ شد و به استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اختیارات خوبی داده شد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: متاسفانه کانون اصلی درگیری استان خوزستان با ویروس انگلیسی، مسافرینی بودند که از عراق وارد کشور شده بودند به همین دلیل مرزههای خوزستان با کشور عراق بسته شد و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری از این مرزها انجام نمی شود.

او افزود: امروز نیز از وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا خواستم ابلاغ کنند مرزهای ما با کشور عراق از مسیر استان های غربی نیز مثل کرمانشاه و ایلام نیز به سرعت مسدود شود.

نمکی ادامه داد: تصمیم گرفته شد پروازها به استان خوزستان مدیریت شود. همچنین همکاران من در بیماریابی به شدت در حال تلاش هستند و مقرر شد از تردد به قسمت های شمال و شرق خوزستان که گزارشی از ویروس موتاسیون یافته در آنجا مشاهده نشده، جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که طبق آمارهای ارایه شده رعایت پروتکل‌ها در خوزستان به زیر ۱۰ درصد تنزل پیدا کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز