توضیحات مهم فرماندار ویژه آبادان در خصوص آخرین محدودیت های کرونایی

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۸:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۰۵۰۷
توضیحات مهم فرماندار ویژه آبادان در خصوص آخرین محدودیت های کرونایی
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان آخرین محدودیت ها و تصمیم های ستاد مقابله با کرونای شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی امروز شنبه دوم اسفند ماه جاری در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان ضمن انتقاد از عملکرد برخی از اعضای این ستاد در هفته های اخیر، بر اهمیت بخشی همه‌ی مجموعه ی شهرستان بر لزوم خارج شدن آبادان از وضعیت قرمز تاکید کرد.

او با بیان اینکه برخی از مدیران و مسوولین در مقابل اجرای محدودیت‌ها و مصوبه های ستاد استانی مقابله با کرونا مقاومت و تعامل می کنند، گفت: اینکار خیانت و تعامل با کرونا و بلای جان مردم است و اصلا برای ما قابل قبول نیست.

فرماندار ویژه آبادان با انتقاد از فعالیت برخی اصناف غیر ضرور افزود: چیزی که از سوی ستاد مرکزی برای ما ابلاغ شده است، فعالیت گروه‌ شغلی یک تحت شرایط رعایت پروتکل ها است. گروه‌های شغلی دو و سه و چهار در ایام وضعیت قرمز نمی توانند فعالیت کنند. همان گروه شغلی یک نیز باید کنترل شوند. اگر نتوانیم این وضعیت را برای ده روز مدیریت کنیم، قطعا موج تعطیلی ها به عید امسال کشیده می شود.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان بیان کرد: با صراحت اعلام می کنم، عملکرد خوب ما متعلق به همکاری مردم است و عملکرد ضعیف ما به کیفیت کار خودمان بر می گردد. مکلفیم جلوی بیماری و آسیب دیدگی شهروندان را بگیریم. در این راه با هیچ متخلفی مماشات نکنید. افراد متخلف و قانون گریز بدون تذکر اعمال قانون شوند. تذکرها و توصیه ها بارها و بارها داده شده است.

موسوی اضافه  کرد: از حالا کنترل ورودی و خروجی شهر آبادان از سمت ماهشهر و اهواز تشدید می شود. هیچ خودروی غیر بومی حق ورود به آبادان را ندارد که علاوه بر عودت دادن، جریمه خواهند شد. هیچ فردی و هیچ هموطنی برای سفر به آبادان برنامه ریزی نکند.

رییس قرار گاه مقابله با کرونای شهرستان آبادان ادامه داد: تمامی گروه‌های شغلی دو تا چهار باید تعطیل شوند. در کنار این باید نظارت حداکثری بر گروه شغلی یک صورت گیرد. هر واحد صنفی متخلف که پلمب شد تا پایان وضعیت قرمز اجازه فعالیت ندارد. تمامی فروشگاه‌های زنجیره ای حق فروش اقلامی به غیر از غذایی و بهداشتی را ندارند، در صورت تمرد پلمب خواهند شد.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: بازار های جمعه و دیگر بازار های غیر رسمی باید تعطیل شوند. دستفروشان هم در کنار اصناف باید با ستاد همکاری کنند و برای چند روز فعالیت نداشته باشند. شهرداری آبادان بر پارک‌ها و بوستان ها و آرامستان ها باید نظارت کامل داشته باشد.

او تاکید کرد: اداره ها و سازمان‌ها حداکثر با یک سوم نیروی خود فعالیت کنند یعنی کمتر از یک سوم هم مجاز است. با مدیری که از این مهم سرباز بزند، قطعا برخورد خواهیم کرد. تا 20 درصد نیروهای هر اداره باید به همراه امکانات لازم در خدمت افتخاری ستاد مقابله با کرونا برای نظارت بر مصوبات قرار بگیرند. این افراد سریعا به ستاد کرونا معرفی شوند و اداره های مربوطه در پرداخت حقوقشان باید استعلام ستاد کرونا را بگیرند.

فرماندار ویژه آبادان از پلیس راهور خواست که خودروهای متخلف مستقر در حاشیه پارک‌ها و خودروهای که محدودیت‌ها را نادیده می گیرند مطابق با مصوبه های ستاد، با نرخ کرونا جدا اعمال قانون کنند.

موسوی تصریح کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که بیماران کرونایی خرمشهر و شادگان حتی المقدور در بیمارستان شهر خودشان بستری شوند و این موضوع در جلسه استانی مطرح شد.

فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: از امروز با خودروهای بلندگو دار هشدارهای لازم مقابله با کرونا داده خواهد شد. از صدا و سیما می خواهیم که موارد ذکر شده را به نحو احسن اطلاع رسانی کند. همچنین آیین نماز جمعه و جماعات، همایش‌ها و تجمع ها تا پایان وضعیت قرمز شهرستان تعطیل اعلام می شود.

فرماندار ویژه آبادان در پایان همچنین از دادستان شهرستان در خواست کرد با متمردین از دستور العمل های ستاد مقابله با کرونا برخورد قاطع و قضایی کند.

 

نظر شما