مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان خبر داد:

دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل خوزستان تشکیل شد/توسعه اشتغال پایدار با تربیت نیروهای مهارت محور در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۳:۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۰۹۱۲
دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل خوزستان تشکیل شد/توسعه اشتغال پایدار با تربیت نیروهای مهارت محور در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: تربیت نیروهای مهارت محور در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی سبب توسعه اشتغال پایدارمی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالنبی سواعدی در نشست با عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار کرد: توسعه اشتغال در بخش ساحل و دریا منوط به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در زمینه های فنی  و حرفه ای در قالب  آموزش محصول محور است.

او گفت: طراحی مدل محصول محور به عنوان طرح ویژه برای گردآوری ایده ها و اجرای استارت آپ ها، سوق دادن دانشجویان به سمتی که صنعت نیاز دارد، طراحی شده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان افزود: با همکاری  فنی و حرفه‌ای، دانشگاه و بنادر و دریانوردی دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل تشکیل شد و طراحی و راهبرد این دپارتمان تربیت نیروهای تخصصی مهارت محور و تولید محصولات دانش بنیان است.

سواعدی بیان کرد: با راه اندازی دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل می توان نیروهای تخصصی و مهارت محور در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی با کمک دانشگاه  تربیت کرد.

او اضافه کرد: به‌کارگیری ظرفیت های مشترک ذینفعان از آموزش های فنی و حرفه ای الگوی جدیدی برای هم افزایی، جذب و ایجاد فرصت های جدید مهارت آموزی و تربیت نیروی کارآمد برای ورود به بازار کار خوزستان است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان ادامه داد: طراحی و بومی سازی مدل های مهارت‌ آموزی هدفمند و معطوف به اشتغال و نوآوری در ارایه طرح های جدید مهارت آموزی یکی از مهم ترین و موثرترین روش های جذب جوانان به فراگیری مهارت و ایجاد روحیه امید و خودباوری است.

سواعدی با اشاره به راه اندازی"طرح چاک" اضافه کرد: به همین دلیل طرح جامع کارآفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان تحت عنوان"طرح چاک" یکی از این طرح‌ها و نوآوری در روش‌های مهارت آموزی است.

او گفت: مطالعه و طراحی روش‌های نوین مهارت آموزی تعاملی مبتنی بر ریز محتوا ها، مدل جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محصول محور، مطالعه ظرفیت‌های مهارت آموزی و اشتغال در حوزه مشاغل پایه از جمله نو آوری‌ها و خلاقیت برای تغییر در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  و زمینه‌ساز خروج از مدل آموزش‌های دارالفنونی به سبک سنتی مهارت‌آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: براساس تبصره دو ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقای مهارت و  کارکنان خود، مراکز آموزشی ایجاد کرده یا در این خصوص هزینه نمایند، می توانند ۱۰ درصد عوارض موضوع بند الف ماده ۳۸ را تا سقف هزینه صورت گرفته از معافیت بهره مند شوند.

سواعدی در پایان بیان کرد: طرح کارورزی در محیط کار واقعی با رویکرد استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط کارگاهی و تولیدی استفاده و از مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایی بهره مند شد.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست مقرر شد برای استفاده ظرفیت، پتانسیل، امکانات و تجهیزات هر دو دستگاه برای توسعه همکاری مهارتی کارگروه تخصصی مشترک متشکل از کارشناسان دو دستگاه برای عملیاتی کردن برنامه ها تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز