به مناسبت روز بهداشت محیط؛

غار"تشان" پاکسازی خواهد شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۳۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۱۹۸۹
غارتشان پاکسازی خواهد شد
مسوول کار گروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان از اجرای برنامه پاکسازی غارها به مناسبت روز بهداشت محیط خبر داد.

امیرحسین مشتی زاده امروز سه شنبه پنجم اسفند ماه جاری در گفت وگو با خبرنگار برنا از اهواز، اظهار کرد: روز ۱۱ اسفند در تقویم محیط زیستی کشور به نام روز ملی بهداشت محیط نام گذاری شده است، این کار گروه نیز به منظور پاسداشت این روز برنامه ای تدارک دیده اند.

او گفت: پاکسازی غارها به عنوان آخرین زیستگاه دست نخورده بشر و خاکریز نسبتا بکر و اکوسیستم حساس طبیعت در دستور کار قرار دارد.

مسوول کار گروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان افزود: این برنامه در غار تشان در قسمت تشان شرقی و 550 متری شمال روستای سرجوشر شهرستان بهبهان استان خوزستان و به مدت یک روز انجام خواهد شد.

مشتی زاده در پایان بیان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل ها سعی بر این است که تعداد شرکت کنندگان محدود بوده و این برنامه با تعداد کمی از علاقه مندان اجرا شود.

لازم به ذکر است که در ابتدای تابستان 1395 مردم ساکن شهر تشان غاری قدیمی و کمیاب را در قسمت تشان شرقی و 550 متری شمال شهر روستای سرجوشر شهرستان بهبهان به صورت اتفاقی کشف کردند.

وجود حوضچه های آب و گونه های نادر ماهی این غار را به منحصرترین غار مبدل ساخته است. این غار دارای پتانسیل بالایی در جذب گردشگر و حتی مطالعات زمین شناسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز