استاندار خوزستان بیان کرد:

مصوبه های متعددی در استان اجرایی نشدند/مطالبات خوزستان از آلایندگی نفت و گاز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است/اینکه بعد از چهل سال شهری مشکل آب آشامیدنی داشته باشد سوال برانگیز است

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۴:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۲۷۷۳
مصوبه های متعددی در استان اجرایی نشدند/مطالبات خوزستان از آلایندگی نفت و گاز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است/اینکه بعد از چهل سال شهری مشکل آب آشامیدنی داشته باشد سوال برانگیز است
استاندار خوزستان گفت: وعده دادن خطاست و مردم عمل می خواهند، من نمی توانم به مردم بدون پشتوانه مالی قولی بدهم و باید مشکلات را صادقانه به مردم بگوییم. اینکه بعد از چهل سال شهری مشکل آب آشامیدنی داشته باشد سوال برانگیز و غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه 6 اسفند ماه جاری در نشست تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که با حضور قاسم رمضانپور نرگسی معاون امور مجلس و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور از طریق ویدیو کنفرانس در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از تلاش های آقای حاجتی قدردانی می کنم. ایشان از مدیران با دانش و با تجربه و از سرمایه های استان هستند و برای ایشان در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت می کنم. بدون شک در هر مسوولیتی ملی مشغول باشند توجه و نگاه ویژه خود را به استان ادامه خواهند داد.

او گفت: همچنین برای آقای نیکو که از مدیران خوشنام و با سابقه و از بدنه سازمان برنامه ریزی هستند نیز در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت دارم.

استاندار خوزستان در ادامه خطاب به مسوولین سازمان برنامه ریزی کشور که از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه حضور داشتند، افزود: خوشبختانه درآمدهای نفت تا اندازه‌ای بهتر شده است با این وجود تخصیص استان خوزستان پایین و در حد ۱۱ درصد است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: قسمت بزرگی از بودجه استان از نفت است و امیدواریم تخصیص استان به حد قابل قبولی برسد. مطالبات استان از آلایندگی نفت و گاز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که انتظار داریم بخشی از آن تخصیص یابد.

سلیمانی اضافه کرد: مصوبه های متعددی در استان بدون اجرا باقی مانده است که اگر اعتبار این مصوبه ها پرداخت شود نیازی به طرح جدید نداریم. همچنین تفاهم نامه های زیادی منعقد شد که بخش بزرگی از آن اجرایی نشده است و بخشی از آن هم در دست اجراست و خواهش می‌کنیم در این زمینه به ما کمک شود.

او اضافه کرد: در راستای مشکلات جاری استان همچون جمع آوری آب های سطحی و اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستان ها که به درازا انجامیده است و مردم را در تنگنا قرار داده، انتظار مساعدت داریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دیگر وعده دادن خطاست و مردم عمل می خواهند، افزود: من نمی توانم به مردم بدون پشتوانه مالی قولی بدهم و باید مشکلات را صادقانه به مردم بگوییم. اینکه بعد از چهل سال شهری مشکل آب آشامیدنی داشته باشد سوال برانگیز و غیرقابل قبول است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در ارتباط با اعتبارات هزینه ای ماده ۱۱۲ انجام شد اما بخشی از دیون کارکنان باقی ماند و مطالبات کارمندان استان یک مقدار مانده که با کسری بودجه به امسال و سال آینده منتقل شد. از سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار هستم کسری را ابلاغ نماید که تا حدودی مطالبات و اضافه کار و ماموریت کارکنان را پرداخت نماییم.

لازم به ذکر است که در این نشست از تلاش های امید حاجتی رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قدردانی شد و مهرداد نیکو به عنوان رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان معارفه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز