مسوول کارگروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان خبر داد:

اکتشاف یک غار جدید در کوه های آسماری خوزستان+ببینید

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۶:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۲۸۴۱
اکتشاف یک غار جدید در کوه های آسماری خوزستان+ببینید
مسوول کارگروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان گفت: غانوردان خوزستانی موفق به کشف یک غار جدید در کوه های آسماری در شمال شرقی هفتکل شدند.

امیر حسین مشتی زاده امروز چهارشنبه 6 اسفند ماه در گفت و گو با خبرنگار برنا ضمن بیان اینکه این غار در شمال شرقی هفتکل و در رشته کوه آسماری کشف شد، اظهار کرد: تیم اکتشاف این غار متشکل از علیرضا ممبینی، هدایت بهزادی و عیسی طالبی، توانستند از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز سه شنبه پنجم اسفند ماه جاری این غار را کشف کنند.

او گفتد: طول این غار حدودا ۵۰۰ متر است و موجودات درون غار شامل خفاش، خارپشت و مار بوده اند.

مسوول کارگروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان با بیان اینکه برای تامین امنیت و سلامت تیم اکتشافی تیم پشتیبانی هم هم در نظر گرفته شده بود، افزود: اعضای تیم پشتیبان متشکل از شهاب محمودی، علی معطی، مهدی شمس، احمد معطی و امیرحسین مشتی زاده بودند.

 مشتی زاده در پایان بیان کرد: این غار در سازند آسماری تشکیل شده است و جنس آن آهکی است، طول اولیه این غار حدودا ۵۰۰ متر است، ولی پس از نقشه برداری طول دقیق آن اعلام می شود.

علیرضا ممبینی از غارنوردان و دره نوردان استان خوزستان نیز با اشاره به زیبا و بکری بودن غار کشف شده، اظهار کرد: در این غار تزئینات زیبایی همچون استلاکتیت، دندان سگی و گل کلمی دیده می شود.

ممبینی گفت: همچنین این غار از اجزایی مانند دهلیز، دالان و تالار تشکیل شده است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال ۹۹ تا کنون دوازده غار توسط کارگروه غارنوردی خوزستان در استان کشف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز