استاندار خوزستان بیان کرد:

مردم با نظام قهر نمی کنند زیرا نظام را از خودشان می دانند/هیات های نظارت - اجرایی و مراجع چهارگانه استعلام زمینه ساز حضور و مشارکت حداکثری مردم شوند

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۲۰:۳۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۰۸۷۳
مردم با نظام قهر نمی کنند زیرا نظام را از خودشان می دانند/هیات های نظارت - اجرایی و مراجع چهارگانه استعلام زمینه ساز حضور و مشارکت حداکثری مردم شوند
استاندار خوزستان گفت: انقلاب متعلق به خود مردم است. خون بهای شهدا، جانبازان و دفاع ارزشی بسیجیان، حز اللهی ها و مردمی است که دوست دار نظام هستند، لذا فکر نمی کنم مردم با نظام قهر کنند زیرا نظام را از خودشان می دانند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز پنجشنبه بیست و یکم اسفند ماه جاری و در دومین روز از فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری اهواز با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا از روز گذشته(چهارشنبه بیستم اسفند ماه جاری) آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه دارد، اظهار کرد: پس از این مرحله طی حدود یک ماه نیز صلاحیت افراد بررسی می‌شود و پس از آن داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه انتظار حضور پرشور مردم را پای صندوق های رای داریم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده و امام راحل و عظیم الشان همواره تاکید داشتند که میزان، رای ملت است. همچنین حضرت آقا رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فراوانی بر حق الناس بودن آرای انتخاباتی دارند. این دو جمله ارزشمند بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی تا چه حدی به مردم بها می دهد و نقش مردم را مهم می شمارد و مردم را ولی نعمت نظام می داند و مردم تقریبا همه جا نقش آفرین بودند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حدودا هر سال و نیم یکبار در کشور یک انتخابات داشتیم، افزود: بر خلاف بعضی کشورها که داعیه دموکراسی دارند، انتخابات آنها بسیار محدود است و میزان مشارکت مردم در حداقل ممکن است، در حالی که در کشور ما در برخی مقاطع حضور مردم به ۹۸ درصد هم رسید و به طور متوسط در یکی دو دور قبل نیز کمتر از ۴۰ درصد نبوده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه می دانیم مردم ما در حال حاضر مشکلاتی ناشی از تحریم ها و کرونا ویروس دارند، بیان کرد: این موارد فشارهایی به زندگی مردم وارد کرده اما همه می دانیم که نظام فرزند حرکت عظیم امام و مردم بود و همه می دانیم که اصناف، کارگران و اقشار مختلف جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و شهید دادند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: همه ما می دانیم در دفاع از انقلاب اسلامی عزیزان بسیاری جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و شهید و جانباز شدند. در همین خوزستان نیز تعداد بسیاری شهید یا جانباز شدند که عددشان به حدود 60 هزار نفر می رسد، بنابر این انقلاب متعلق به خود مردم است. خون بهای شهدا، جانبازان و دفاع ارزشی بسیجیان، حز اللهی ها و مردمی است که دوست دار نظام هستند، لذا فکر نمی کنم مردم با نظام قهر کنند زیرا نظام را از خودشان می دانند.

او با بیان اینکه در تنگناهایی قرار داریم، تصریح کرد، انشالله از این مرحله و قله سخت آن نیز می گذریم، ما از قله های سخت بسیاری گذشتیم. ما رژیم قدرتمند و ظالم پهلوی و آمریکا را بیرون کردیم، ما هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی و اقتدا به امام و الله و اکبر گذراندیم و ثابت کردیم خون بر شمشیر پیروز است و نگذاشتیم یک وجب خاک از کشور ما جدا شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچگاه نگذاشتیم به تمامیت نظام ما خدشه ایی وارد شود، افزود: این در حالی است که در ادوار گذشته حتی بدون جنگ قسمت های مهمی و حتی چند برابر کشورمان را از دادیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: خداوند، امام زمان و مردم حافظ نظام هستند. از مردم می خواهم حتما پای صندوق های رای بیایند زیرا اگر تعداد آرا پایین بیاید دشمن طمع و مشکل ایجاد می کند لذا مردم برای خون بهای فرزندانشان، برای ارثی که بزرگان ما برایمان جا گذاشتند، میراث ارزشمندی که پایگاه قوی و محکمی که در دنیا به دست آورد و برای ملت و کشوری که توانست انقلاب و استقلال و آزادی را به دست بیاورد که جمهوریت اسلامیت را در کشور رایج شود، پای صندوق های رای بیایند و انشاالله انتخابات به خوبی برگزار شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تقاضای من از هیات های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه استعلام این است که کاری کنند تا حضور و مشارکت مردم حداکثری شود و سعه صدر بیشتر داشته باشند، تاکید کرد: از این عزیزان می خواهم در بررسی صلاحیت ها متکی به قانون محض باشند و سعی کنند اگر کسی مشکل قانونی و محکومیت قطعی ندارد، اجازه حضور در انتخابات بدهند و رقابت سالم و قوی اجرا بشود و مردم بیشتری در صحنه حضور داشته باشند.

او با اشاره به اینکه طی دیروز تا امروز صبح در حوزه اهواز 48 نفر(9 نفر حضوری و 39 به صورت غیر حضوری) برای شورای شهر اهواز ثبت نام کردند که آمار خوبی است و امیدوارم این روند بیشتر هم بشود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به برخی ایرادهای سیستم اینترنت افزود: برخی قطعی های اینترنتی و ثبت نام از راه دور طبیعی است که انتظار دارم داوطلبان با صبر بیشتری و زمان های مناسب تر اقدام به ثبت نام کنند.

 

نظر شما