استاندار خوزستان بیان کرد:

توسعه نیافتگی شهرستان اندیکا ناشی از وضعیت مدیریت استانی است/بهانه های سازمان آب و برق خوزستان بی معنی است/مشکلات آبداران باید از سوی آبفا پیگیری و حل شود

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۲۱:۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۶۵۸۱
توسعه نیافتگی شهرستان اندیکا ناشی از وضعیت مدیریت استانی است/بهانه های سازمان آب و برق خوزستان بی معنی است/مشکلات آبداران باید از سوی آبفا پیگیری و حل شود
استاندار خوزستان بیان کرد: آب و برق سرزمین خوزستان را برای منافع تمام مردم کشور شخم زده و درآمد بسیاری را برای خزانه دارد که از آن جمله می‌توان به درآمدهای نیروگاه‌های برق آبی اشاره کرد ولی متاسفانه در حل مشکلات کوچک بهانه می‌آورد.

به گزارش خبرنگار برنا از مسجدسلیمان، قاسم سلیمانی دشتکی با سفر به شهرستان اندیکا و حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان خوزستان اظهار کرد: شهرستان‌های ایذه و بهبهان به شهرهای وضعیت قرمز کرونایی استان اضافه شدند و از عموم مردم درخواست می‌شود که بیشتر از گذشته مراقب باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او برگزاری مراسم‌ مختلف را در استان، یکی از معضلات خوزستان به ویژه در این ایام دانست و افزود: اکنون فرهنگ کرونا بر همه دنیا حاکم شده است که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از مراوده ها اجتماعی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک از جمله شاخص‌های اصلی آن فرهنگ است.

استاندار خوزستان افزود: در مراسم عزاداری و عروسی مردم به احترام یک یا دو نفر حضور پیدا می‌کنند ولی بعد از آن افراد بسیاری در دام کرونا گرفتار می‌شوند که در این زمینه نباید به خود اجازه دهیم که عامل و بانی بیماری یا فوت دیگران محسوب شویم؛ در برخی مواقع افراد که به نظر سالم می رسند اما به کرونا مبتلا شده‌اند و به‌ عنوان یک فرد ناقل، ۱۰ تا ۱۵ نفر را مبتلا می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به مشکلات اندیکا اشاره و بیان کرد: خوزستان مشکلات و توسعه‌ نیافتگی‌های بسیاری دارد و شهرستان اندیکا نیز در این میان اوضاع بدتری را نسبت به دیگر شهرستان‌ها داراست از جمله آب، برق، کشاورزی، بیمارستان و راه ندارد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این که برخی روستاها تنها به خاطر یک هزار و ۳۰۰ متر لوله از نعمت آب‌رسانی محروم اند، تصریح کرد: مشکلات شهرستان اندیکا معضل ملی نیستند بلکه مربوط به مدیریت‌های داخلی هستند.

او با بیان این که ساخت یک پل یا بیمارستان مشکلات مدیریتی درون استانی هستند، اضافه کرد: رفع این مشکلات نیازمند بودجه آن‌چنانی نیست و حتی می‌توان از نهادهای حمایتی کمک گرفت.

استاندار خوزستان تاکید کرد: مصوبه های جلسه برگزار شده در اهواز برای شهرستان اندیکا باید به صورت مستمر بررسی و میزان تحقق آنها نیز اعلام شود.

او ادامه داد: مباحث و مشکلات قابل‌ حل در سطح شهرستان باید همین‌ جا حل شود و در نهایت آن دسته از مباحثی که نیاز به بررسی بیشتر و یا اخذ مجوز دارند نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری شوند؛ زیرا معنی ندارد که آب و برق خوزستان این‌قدر درآمد داشته باشد ولی برای انجام پروژه‌های مردم علل و بهانه‌های مختلفی را اعلام کند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: آب و برق سرزمین خوزستان را برای منافع تمام مردم کشور شخم زده و درآمد بسیاری را برای خزانه دارد که از آن جمله می‌توان به درآمدهای نیروگاه‌های برق آبی اشاره کرد ولی متاسفانه در حل مشکلات کوچک این‌گونه بهانه می‌آورد.

نماینده عالی دولت در استان معاون سازمان آب و برق خوزستان را مخاطب خود قرار داد و افزود: چرا حل این مشکلات مردم را از محل درآمدها و یا حتی مسوولیت‌های اجتماعی نمی‌پذیرید؟

استاندار خوزستان با تاکید بر این که یک سری از مطالبات شهرداری‌ها را از منابع مختلف تامین و پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: مشکلات آبداران باید از سوی آبفا استان خوزستان پیگیری و حل شود.

سلیمانی دشتکی افزود: قسمت اعظمی از منبع مالی 11.5 میلیاردی که برای این حوزه دریافت کردم، در این زمینه هزینه نشده است که آبفا باید پاسخگو باشد و باید از این هرج و مرج اداری جلوگیری شود.

او گفت: با مدیران تلاشگر همراه هستم ولی اگر مدیری کج برود، با او برخورد می‌کنم؛ مدیر باید خدمتگزار و پاسخگوی مردم باشد.

لازم به ذکر است که استاندار خوزستان پس از قانع نشدن از پاسخ صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، از او خواست جلسه را ترک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز