استاندار خوزستان بیان کرد:

رایزنی با مراکز سرمایه و نهادها برای رفع مشکلات اندیکا و لالی/تامین و پرداخت بخشی از مطالبه های کارگران شهرداری ها و آبداران/اتخاذ تصمیم در خصوص پروژه های ملی و زیرساختی مسجدسلیمان

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۰:۳۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۶۶۷۱
رایزنی با مراکز سرمایه و نهادها برای رفع مشکلات اندیکا و لالی/تامین و پرداخت بخشی از مطالبه های کارگران شهرداری ها و آبداران/اتخاذ تصمیم در خصوص پروژه های ملی و زیرساختی مسجدسلیمان
استاندار خوزستان گفت: در خصوص مشکلات اندیکا و لالی با برخی از بنیادها و نهادها و مراکز سرمایه گذاری و برای برخی از پروژه ها از جمله در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای، پل ها، بخش کشاورزی و آب روستایی و کشاورزی رایزنی هایی برای کمک شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه جمعه در خصوص سفر خود به سه شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا و لالی اظهار کرد: بازدیدها و جلسه های در این شهرستان ها داشتیم که مشکلات راه روستایی، آب شرب و کشاورزی از اهم موارد مطرح شده بود.

او گفت: در خصوص مشکلات اندیکا و لالی با برخی از بنیادها و نهادها و مراکز سرمایه گذاری و برای برخی از پروژه ها از جمله در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای، پل ها، بخش کشاورزی و آب روستایی و کشاورزی رایزنی هایی برای کمک شده است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین مروری بر مصوبه های قبلی شد و خط اجرایی پروژه ها ترسیم شد که در موعد مقرر این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در موضوع پرداخت های کارگران شهرداری ها و آبداران نیز بررسی‌هایی صورت گرفت و تصمیم های جدیدی اضافه بر تصمیم های قبلی گرفته و مصوب شد که بخشی از مطالبه های آنها تامین و پرداخت شود.

سلیمانی اضافه کرد: در مسجدسلیمان از پروژه بزرگ پتروشیمی و تولید آمونیاک و اوره و صنایع جانبی بازدید داشتیم و بحث و بررسی در ارتباط با سرمایه‌گذاری های مربوطه و راهکارهای تسهیل برای شروع کار انجام شد. همچنین در خصوص توسعه و راه اندازی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان نیز رایزنی و تبادل‌نظر های لازم انجام شد.

او ادامه داد: پروژه جاده چهار خطه مسجدسلیمان به اهواز نیز مورد بحث بود. همچنین جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز مطرح شد و تصمیم های خوبی در این خصوص گرفته شد.

استاندار خوزستان افزود: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گروهی به دعوت نماینده مجلس قرار است هفته آینده در استان حضور پیدا کنند. یکی از مباحث، تخصیص آب برای طرح است که تا کنون آب ۲۱۰ هزار هکتار از این طرح تخصیص داده شده است و حدود ۲۱ تا ۳۰ هزار هکتار نیز باید تخصیص داده شود. پیگیر تخصیص آب این بخش هستیم. یکی از سیاست‌های کلی دولت بحث تکمیل پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری است.

سلیمانی دشتکی در پایان تصریح کرد: اجرای این پروژه بستگی به بودجه ای دارد که توسط مجلس تصویب شده، همچنین میزان بودجه ای که احتمالاً با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد یا از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود، بر شتاب اجرای این پروژه تاثیر می گذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز