سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

انجام بیش از ۳۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونایی در آبادان

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۳:۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۶۸۱۵
انجام بیش از ۳۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونایی در آبادان
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام بیش از ۳۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت در آبادان در یک هفته اول تعطیلات بهاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نجمه سیدآقامیری امروز هفتم فروردین ماه جاری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پیگیری و تلاش تیم‌های واکنش سریع سیار طی روزهای تعطیل اداری به صورت مستمر از ۲۷ اسفند سال قبل دنبال شد و نمونه‌گیری سریع از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته‌اند در سطح شهرستان صورت گرفته است.

او گفت: از آنجاییکه شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارایه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی(حضوری و غیر حضوری) به خصوص به گروه های در معرض خطر بسیار پر اهمیت است، در  فاصله زمانی ۲۷ اسفند سال قبل تا چهارم فروردین امسال ۹۳۷ نمونه‌برداری  PCR از افراد مراجعه‌ کننده حضوری به مرکز ۱۶ ساعته انجام شده که ۵۳۴ مورد آن مثبت بوده است و با انجام ۳۲۰۰ تست سریع در محل سکونت افراد و از اطرافیان این بیماران، موفق به شناسایی به‌ هنگام ۵۲ بیمار مثبت شده‌ایم.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان با بیان اینکه قرنطینه خانگی این افراد و انجام مشاوره‌های بهداشتی از طریق تیم‌های واکنش سریع بهداشتی و همچنین بسیجیان فعال در طرح شهید سلیمانی در حال انجام است، افزود: خانواده‌های بیماران کرونا مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده‌اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران مرکز بهداشت قرار می‌گیرند.

آقا میری در پایان از همه همشهریان خواست با عدم حضور در اجتماع ها و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کرونا یاری نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز