استاندار خوزستان بیان کرد:

افزایش شعب اخذ رای به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی/فعالان سیاسی مردم را برای حضور پای صندوق‌های رای تشویق کنند

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۷:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۷۵۷۱
افزایش شعب اخذ رای به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی/فعالان سیاسی مردم را برای حضور پای صندوق‌های رای تشویق کنند
استاندار خوزستان، انتخابات با مشارکت حداکثری و ایجاد رقابت سالم با حفظ امنیت را از جمله اهداف اصلی برشمرد و گفت: خواهان انتخاباتی با حضور همه جانبه مردم و متکی به قانون هستیم. در این انتخابات باید مُر قانون در زمینه تایید صلاحیت‌ها و روند اجرای انتخابات صورت گیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی امروز دوشنبه ضمن تبریک نیمه شعبان در نشست ستاد انتخابات استان خوزستان در استانداری با حضور فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران متعلق به مردم است و مردم در راه انقلاب شهید و جانباز هدیه کرده‌اند.

او گفت: حضور مردم در انتخابات پکپارچگی ملی را می‌رساند، هرگاه مردم در صحنه حضور داشته باشند  دشمن چشم طمع به این آب و خاک نخواهد دوخت اما هر گاه مردم از صحنه حضور فاصله گرفتند دشمن طمع حمله به کشور  و ایجاد مشکل برای مردم را در سر می‌پروراند.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه طی چند سال اخیر و مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا  افزود: ما از وجود مشکلات اقتصادی مردم با خبریم و از این بابت نیز ناراحتیم برای همین تلاش می‌کنیم با هر اقدامی که در توان و بضاعت ما وجود دارد این مشکلات را تا حد امکان کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان نظام جمهوری اسلامی را فرزند و محصول مردم دانست و بیان کرد: انتظار ما از مردم این است که با فرزند خود که همان نظام است، قهر نکنند. حضور مردم در پای صندوق‌های رای یکپارچگی ملی را تضمین می‌کند.

سلیمانی دشتکی با  ابراز امیدواری نسبت به حضور  حداکثری و پرشور مردم در انتخابات پیش رو  اضافه کرد: از جمله مسایل بسیار مهم در انتخابات رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت مردم است، یکی از راهکارهای مهم در این زمینه افزایش شعب اخذ رای است که این مهم به جد در حال پیگیری است.

او با بیان این که تمامی زیرساخت های لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم باید از هم اکنون فراهم شود تصریح کرد: شرع، اخلاق و قانون سه مولفه مهم در روند انتخابات است که باید در همه جوانب آن بروز و ظهور داشته باشند.

استاندار خوزستان با تاکید بر این که اظهار نظر در مورد داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر مبنای مستندات قانونی باشد، تاکید کرد: تنها مراجع چهارگانه مجاز به اظهار نظر در مورد صلاحیت داوطلبان هستند و آنها نیز باید بر اساس مستندات قانونی اظهار نظر کنند برای ما قابل قبول نخواهد شد که بدون مستندات قانونی صلاحیت کسی در هیات‌های اجرایی و نظارت تایید یا رد شود.

سلیمانی دشتکی انتخابات با مشارکت حداکثری و ایجاد رقابت سالم با حفظ امنیت را از جمله اهداف اصلی برشمرد و تصریح کرد: خواهان انتخاباتی با حضور همه جانبه مردم و متکی به قانون هستیم. در این انتخابات باید مُر قانون در زمینه تایید صلاحیت‌ها و روند اجرای انتخابات صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: فرمانداران، اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، نمایندگان فرمانداران، بازرسان  و دیگر افرادی که در انتخابات نقش دارند حق تبلیغ علیه یا به نفع کسی را ندارند، دستگاه‌های اداری با عنوان پست دولتی یا با استفاده از امکانات دولتی حق تبلیغ ندارند و این کار جرم محسوب می‌شود.

او نقش فعالان سیاسی، نهادهای مردمی، رسانه‌ها و...  را در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات مهم دانست و گفت: انتظار می‌رود فعالان سیاسی و نهادهای مردمی نسبت به تشویق مردم  گام بردارند تا مردم با حضور حداکثری در انتخابات قوی‌تر از قبل ورود کنند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: امیدواریم  شاهد یک انتخابات با شکوه و قدرتمند با اجرای دقیق قانون در استان باشیم و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی، زمینه هیچ گونه تخلفی فراهم نشود.

استاندار خوزستان در پایان از مردم خواست به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن در سال های اخیر ولی اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و با حضور در انتخابات پیش رو مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام بزنند، یقینا در انتخابات 28 خرداد با تدابیری که اتخاذ شده در پای صندوق‌های رای شاهد حضور گسترده مردم انقلابی ایران اسلامی در پای صندق های رای خواهیم شد.

لازم به ذکر است که ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر از 20 تا 26 اسفند همزمان با سراسر کشور، در خوزستان انجام شد و ثبت نام داوطلبان شوراهای روستایی 16 فروردین آغاز می‌شود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز