تصاویر فاجعه بار انتشار هزاران نفری کرونا در شهرستان شوش+ببینید

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۲۱:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۸۶۴۱
تصاویر فاجعه بار انتشار هزاران نفری کرونا در شهرستان شوش+ببینید
امروز تصاویری از مراسم عزا در شهرستان شوش دست به دست شده که در آن هزاران نفر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشتند که واکنش های مختلفی را در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، از بعد از ظهر امروز تصاویر مراسم عزا در شهرستان شوش در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان دهند حضور هزاران نفر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی است.

این در حالی است که خوزستان به عنوان منشا ابتلا به کرونای موتاسیون یافته(انگلیسی) طی دو ماه گذشته روزهای بحرانی را سپری می کند و هر مرتبه که مراسمی در شهرستانی برگزار شده، آمارهای کرونای آن شهرستان اعم از بستری ها و فوتی ها افزایش یافته و حتی شهرستان های همجوار را نیز مبتلا کرده است.

هنوز از مراسم چند هزار نفری خرمشهر نگذشته که این شهرستان مجددا از وضعیت نارنجی به قرمز بازگشت و آمارهای روزانه ابتلا در این شهرستان سه رقمی شد.(اینجا)

بارها مسوولان مختلف استانی و ستاد مقابله با کرونا از صاحبان اینگونه مراسم خواسته بودند که تجمعی در این شرایط برگزار نکنند و علیرغم گرفتن تعهد اما هنوز شاهد برگزاری این مراسم چه از نوع شادی و چه از نوع عزا در سطح استان هستیم که طبق آمار، مهمترین فاکتور تاثیر گذار در افزایش ابتلا به کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سخنگوی قرارگاه کرونا ویروس خوزستان امروز در واکنش به برگزاری این مراسم در اینستاگرام خود نوشت: امروز تصاویر مراسمی با حضور چند هزار نفر در شهرستان شوش را دیدم و تاسف خوردم که چگونه تلاش و زحمات همکاران ما در نظام سلامت و سایر ارگان‌ها برای مهار موج کرونا در حال تلف شدن است.

استاندار خوزستان اخیرا در خصوص برگزاری مراسم در خوزستان اظهار کرده بود: بانیان مراسم عزا و جشن بدانند عامل گرفتاری و عذاب مردم شده اند. فرمانداران نیز بدانند اگر سهل انگاری کنند دچار چنین حالتی شده و سیر بیماری از کنترل خارج می شود.

 

 

نظر شما