در جریان امضای قرارداد انعقاد جمع آوری گازهای مشعل انجام شد:

تجلیل مجدد وزیر نفت از نقش مهم فولاد اکسین خوزستان در پروژه خط لوله گوره-جاسک

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۵:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۰۹۸۴
تجلیل مجدد وزیر نفت از نقش  مهم فولاد اکسین خوزستان در پروژه خط لوله گوره-جاسک
وزیر نفت با اشاره به اهمیت خط لوله گوره به جاسک، یک مرتبه دیگر از شرکت فولاد اکسین خوزستان که برای اولین مرتبه توانست ورق های عریض و مقام به اسید این پروژه را با اتکا به توان داخلی تولید کند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جریان مراسم انعقاد قرارداد جمع آوری گازهای مشعل که دوشنبه 16 فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به تولید ورق فولادی مقاوم به اسید توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان، ضمن تجلیل از نقش این شرکت در پروژه گوره به جاسک، اظهار کرد: در گذشته ما توان تولید یک تُن ورق مقاوم به اسید، گاز و نفت ترش را در کشور نداشتیم، ولی در طول یکسال و نیم گذشته بالغ بر 350 هزار تُن ورق عریض مقاوم به گاز ترش با پیگیری وزارت نفت توسط شرکت های داخلی ساخته شده است.

او گفت: در شرکت فولاد مبارکه شمش و در فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار ورق عریض مقاوم به محیط ترش تولید و در لوله سازی اهواز به لوله تبدیل شد که افتخار بزرگی برای کشور به حساب می آید.

وزیر نفت افزود: هیچ خط لوله ای در کشور به اندازه خط لوله گوره - جاسک، ایرانی نیست.

زنگنه در این مراسم که برای تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی که میان شرکت های ایرانی و پالایش گاز بید بلند امضا شد، بیان کرد: با ابلاغیه رهبر انقلاب مصمم تر از گذشته و با کمک شرکت های ایرانی تا پایان سال 1400 سوخت گازهای نفت به حداقل ممکن خواهد رسید.

او همچنین به نقش شرکت های ایرانی در احداث خط لوله گوره به جاسک اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر تست های اولیه تلمبه های دو نیم مگا واتی که برای خط لوله گوره به جاسک برای اولین بار در ایران ساخته شده انجام شد و به زودی راه اندازی خواهند شد.

وزیر نفت در پایان تاکید کرد: یکی از ایده ها در سال جدید خرید تضمینی محصولات مورد نیازمان از شرکت های ایرانی است.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز برای نخستین مرتبه در کشور با وجود تحریم ها، با اتکا به توان داخلی اقدام به تولید ورق‌های عریض کرد تا خط لوله استراتژیک گوره به جاسک طبق برنامه به نتیجه برسد. این شرکت با مدیریت جوان در سال"جهش تولید" ضمن تحقق شعار سال، توانست به وقت تعهدهای خود را در این پروژه ملی عملی کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز